ציוץ שפורסם אמש בחשבון טוויטר בשם ArmedForcesUkr, שאינו מאומת כרשמי, אך צוטט מספר פעמים על ידי החשבון הרשמי של משרד ההגנה האוקראיני, עורר סערה גדולה והוביל לתגובה של גוגל. הציוץ הכולל מספר תמונות לווין בהן ניתן לראות ספינות וכלי טיס, ואת הכיתוב: כעת כולכם יכולים לראות מגוון משגרים רוסים, מוקשים המוצבים על טילים בליסטיים בין יבשתיים, עמדות פיקוד ואביזרים נוספים, ברזולוציה של כחצי מטר לפיקסל".

הציוץ שותף על ידי מספר כלי תקשורת, בהם The Moscow Times, ותרגום שלו לאנגלית שותף אלפי פעמים. הדבר עורר את השאלה - האם גוגל בחרה לתת גישה לתיעוד לא מטושטש של מתקנים רגישים ואסטרטגיים של הצבא הרוסי.

האתר The Vegre הצליח לאשר כי לפחות אחת מהתמונות המופיעות בציוץ נלקחו מתוך שירות המפות של גוגל, והיא מתארת בסיס פעיל של הצבא הרוסי. הם הוסיפו כי הצליחו לאתר מספר תמונות נוספות של בסיסים נוספים ברחבי רוסיה. החברה הגיבה לציוץ ולפרסום של האתר, וטענה מצידה כי "לא בוצע שום שינוי ברמת הטשטוש של תמונות לווין מרוסיה". בעוד שמדובר בתיעוד לגיטימי ואמיתי, חשוב לציין כי התמונות הללו היו זמינות הרבה לפני תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה. 

פעמים רבות גוגל נוהגת לטשטש ולפקסל ב-Maps תמונות של אזורים רגישים, ובסיסים צבאיים ברחבי העולם. בין היתר, החברה טישטשה תמונת לויין של בסיס 705 של חיל האוויר הצרפתי. בנוסף, לא ניתן למצוא תצלומים מפורשים של אזורים רבים במדינת ישראל. עם זאת, ניתן לראות תיעוד מפורט למדי של מספר מתקנים של הצבא האמריקאי, בהם בסיס חיל האוויר נליס, ואזור 51 הידוע לשמצה.

כאמור, מאז ראשית הפלישה הרוסית לאוקראינה, בסוף חודש פברואר, בגוגל נקטו מספר פעולות נגד רוסיה. בין היתר, נעצרה מכירת המודעות במדינה, נותקה הגישה לשירות התשלום Google Pay (זאת בהמשך לסנקציות על המדינה)  ונאסר על החשבונות של גורמי הממשלה להציג פרסומות בערוצי היוטיוב שלהם. בתגובה, ממשלת רוסיה איימה לקנוס את החברה, מפני שיוטיוב כולל סרטונים המכילים "אינפורמציה שגויה" על המערכה באוקראינה".