המיליארדר אילון מאסק הודיעה במהלך סוף השבוע על הקפאת הרכישה של טוויטר, זאת פחות מחודש לאחר ההכרזה כי ירכוש את הרשת החברתית בסכום של כ-44 מיליארד דולרים. "עסקת טוויטר נמצאת בהקפאה זמנית, זאת במהלך ההמתנה לנתונים המאשרים כי פחות מחמישה אחוזים מהמשתמשים הם חשבונות מזויפים או חשבונות ספאם", צייץ בחשבון הטוויטר שלו ביום שישי בצהריים.

הציוץ המדובר, שהוביל לצניחה במניית החברה, כלל קישור לידיעה שפורסמה בסוכנות הידיעות רויטרס ב-2 במאי, ועוסקת בחשיפה של טוויטר על בעיית חשבונות הספאם והחשבונות המזויפים. הנתון אותו צייץ מאסק מתייחס לדוח הרבעוני שפרסמה טוויטר בסוף חודש אפריל, בו העריכה כי מספר החשבונות הללו עמד בשלושת החודשים הראשונים של השנה על פחות מחמישה אחוזים מהמשתמשים הפעילים בפלטפורמה.

ברשת החברתית ציינו אז כי ההערכות הללו התבססו על סקירה של חשבונות לדוגמה, וכי הם מאמינים שמדובר במספרים "סבירים". עם זאת, הם הודו כי הנתונים הללו לא אומתו באופן עצמאי, כך שמספרם של החשבונות הללו עשוי להיות גבוהה יותר מהנתון הנכלל בדוח. טוויטר התמודדה עם בעיית הספאם במשך שנים, והחברה הודתה בעבר כי צמצום החשבונות המזויפים והזדוניים יהיה גורם מפתח ביכולתה של החברה להמשיך ולצמוח.

מהטרלה ועד התערבות במערכות בחירות: איך "הבוט" הפך לסכנה גדולה?

מאסק עצמו צייץ במהלך הלילה בין שישי לשבת כי הצוות שלו יבצע בדיקה עצמאי של הנתונים - על ידי בחינה של מאה חשבונות רנדומליים שעוקבים אחריו. "אני מזמין אחרים לבצע את הבדיקה הזו בעצמם, ולראות מה הם יגלו", צייץ. לא ברור מדוע מאסק החליט על הקפאת העסקה בשל הנתונים הללו. עם זאת, שעתיים לאחר הציוץ הראשון, מאסק ציין בציוץ אחר כי הוא "עדיין מחויב לרכישה", ובהמשך צייץ: "הבוטים כועסים על כך שסופרים אותם".