לראשונה אי־פעם הצליחו מדענים לגדל צמחים באדמת הירח, אשר נדגמה משלוש משימות חלל שונות. זאת במסגרת ניסוי מהפכני שמקווים כי יסלול את הדרך למשימות ארוכות טווח בחלל, וכן כי יתרום לחקלאות על פני כדור הארץ.

החוקרים, מדענים של נאס"א בשיתוף פעולה עם מדענים מאוניברסיטת פלורידה, לא האמינו כי כ־50 שנה מאוחר יותר - ינסו לגדל את הצמח תודרנית לבנה על דגימות סלע ירח קטנות, שהובאו לכדור הארץ במסגרת משימות אפולו 11, 12 ו־17 בין השנים 1969־1972.

להפתעתם הרבה, הזרעים התחילו לנבוט אחרי יומיים, אולם לאחר היום השישי היה ברור כי אלו שהונבטו על אדמת הירח אינם חזקים כמו הצמחים של קבוצת הביקורת שגדלו באדמת כדור הארץ או לחלופין באפר וולקני, שנועד לדמות את אדמת הירח, שכן הם גדלו בקצב איטי יותר ושורשיהם לבסוף הפסיקו להתפתח.

בנוסף, הצמחים הגיבו בצורה שונה בהתאם לדגימה, שכן כל אחד מהם נאסף מאזורים שונים על הירח. הצמחים שגדלו בדגימות של אפולו 11 לא היו חזקים כמו שתי הקבוצות האחרות שנדגמו מאוחר יותר, מפני שהיא הייתה החשופה ביותר לפני הירח – מה שמצביע לפי החוקרים על כך שאדמה מחלקים צעירים יותר של הירח יכולה להיות יעילה יותר בגידול צמחים בריאים.