במסגרת הכנס הבינלאומי לרובוטיקה ואוטומציה (ICRA) שמתקיים בפילדלפיה היום (רביעי), דייסון חשפה את פעילותה בתחום הרובוטים הביתיים.

דייסון הציגה את השאיפות העתידיות שלה בתחום הרובוטיקה וסימנה כי היא מאיצה את הפיתוח של מכשיר אוטונומי המסוגל לבצע מספר משימות ביתיות. החברה הציגה סרטון, המציג זרועות רובוטיות בעודן תופסות פריטים שונים, אינדיקציה לכך שהחברה מפתחת רובוטים ביתיים בתחומים נוספים מעבר לניקיון רצפות.

עבודת הפיתוח הסודית מתבצעת בשדה תעופה צבאי לשעבר שהוסב למעבדת פיתוח בשם הולבינגטון, הנמצא בוילטשייר שבאנגליה, ומנוהלת על ידי המהנדס הראשי של דייסון, ג'ייק דייסון. בחצי השנה האחרונה, חלקים משדה התעופה עברו שיפוץ מאסיבי על מנת שיוכלו לקלוט 250 מדעני רובוטיקה שעתידים לקרוא לו בית. זהו חלק מתוכנית השקעה על סך 2.75 מיליארד יורו של דייסון, אשר מטרתה היא המשך הפיתוח של טכנולוגיות חדשות, מוצרים ומתקנים. 600 מיליון יורו יושקעו כבר השנה בפרויקט הרובוטיקה.

דייסון נמצאת כיום בתהליך גיוס מאסיבי, כאשר 2,000 איש כבר הצטרפו לחברה השנה ומחצית מתוכם הם מהנדסים, מתכנתים ומדענים. כאשר החברה מגייסת השנה 250 מהנדסי רובוטיקה מדיסציפלינות שונות ומתכננת לגייס 700 נוספים בחמש שנים הקרובות.

ג'ק דייסון, המהנדס הראשי של דייסון, מציין שדייסון העסיקו את מומחי הרובוטיקה הראשונים שלה כבר לפני שני עשורים וכבר השנה אנחנו מעוניינים ב-250 מומחים נוספים שיצטרפו אלינו. "מדובר בהשקעה מאסיבית בתחום הטכנולוגיה הרובוטית, שתוביל למחקר מעמיק בכל המחלקות של דייסון, לרבות הנדסת מכונות, מערכות ראייה, לימוד מכונות ואחסון אנרגיה. אנחנו צריכים את הטובים ביותר בעולם שיצטרפו לשורותינו", אמר.