במרץ 1963 הוצגה לראשונה דמותו של איירון-מן בחוברות הקומיקס של מארוול, כמעט 60 שנה לאחר מכן, ונראה כי החזון של סטן לי וג'ק קירבי מתקרב מדי יום להפוך למציאות. חליפת השריון בעלת הטכנולוגיה המתקדמת הפכה ב-15 השנים האחרונות לאחת הפופולריות ביותר, בעיקר בזכות סרטי הקולנוע, אך נדמה כי דווקא בתעשיות הצבאיות החלו להאמין כי החליפה המתקדמת יכולה לעשות עבורם את ההבדל בשדה הקרב.

הרעיון כמובן לא רעיון חדש, אך בשנת 2022, כאשר זירת הלחימה היא בעיקר טכנולוגית נדמה שהאפשרות להפוך חלום למציאות קרובה מתמיד. על הפרויקט השאפתני עבדה ארה"ב כבר משנת 2013, כאשר ראש שרשרת הפיקוד ביחידה למבצעים מיוחדים הציג את האפשרות למקבלי ההחלטות. לחליפה הייחודית הוא קרא TALOS (Tactical Assault Light Operator Suit) והיא עשויה מחומר שיכול להתקיים הן כנוזל והן כמוצק, כאשר היא משתנה למצב הרצוי בעזרת זרמים חשמליים. 

החליפה עצמה תהיה חסינת קליעים ולחייל שילבש אותה תהיה האפשרות לשלוט בטמפרטורה בה, כמו גם לעקוב אחריו פרטים חיוניים בגופו למקרה ויפגע. החליפה אף הציעה אספקת חמצן ומשקפיים לראיית לילה. הפרויקט עצמו בוטל בשנת 2018, בעיקר כי לא הצליחו לפתור את נושא אספקת האנרגיה לחליפה באופן עצמאי, אך בנובמבר האחרון פורסם כי חיל הנחתים האמריקאי החל לבדוק חליפות בעלות יכולות דומות, גם אם הן לא כוללות שריון מיוחד.

בחודש פברואר האחרון נרשמה הצלחה חלקית בדרכה של ארה"ב לחליפה המיוחדת. המחלקה למבצעים מיוחדים של ארה"ב הציגה חליפה חדשה, שיכולה בשיאה לסחוב משקל של עד כ-68 קילוגרמים, והיא מצוידת בחיישנים אשר יאפשרו לחייל לדעת מה קורה באזורו בטווח של 360 מעלות. החליפה אפשר תאפשר לו מגוון יכולות ואפשרות לדמות מסלול של קליע, על מנת לדייק את הירי. למרות זאת, בעיית האנרגיה העצמאית של החליפה עדיין לא נפתרה באופן מלא ולכן החליפה עדיין לא מבצעית. בנוסף, במחלקה למבצעים מיוחדים אף מעוניינים להוסיף לחליפה מערכת חדשה, אשר תוכל לנטר גם את מצבו הנפשי של הלובש, על מנת לאבחן אם הוא סובל מטראומה בשדה הקרב בזמן אמת.

גם בבריטניה השתעשעו ברעיון, כאשר שר ההגנה בין השנים 2019-2017 גאווין וויליאמסון פרסם שצפה בתצוגה של חברת Gravity, שהציגה בפניו אב-טיפוס לחליפה שיכולה לקחת את המשתמש עד לגובה של כ-10,000 רגל באמצעות מנוע סילון. עם זאת, הטכנולוגיה לא נכנסה לשימוש צבאי בעקבות מחירה היקר (בין 340 אלף פאונד ליחידה ועד כ-450 אלף פאונד ליחידה, תלוי בדגם). עם זאת, וויליאמסון נשאר להוט להכניס את הטכנולוגיה לשדה הקרב על מנת לייצר יתרונות צבאיים עבור בריטניה.

טכנולוגיה דומה, הגם שהיא לא בדיוק זהה לטכנולוגיה של חליפת איירון-מן, הוצגה לאחרונה גם בצה"ל, בפרויקט שנקרא "קצה המחר". הפרויקט השאפתני, המשותף למשרד הביטחון וחברת אלביט, משלבת מספר טכנולוגיות חדשניות וביניהן: מודעות מצבית, הורדת עומס קוגניטיבי, פיקוד ושליטה ולוחמה רשתית, תוך שימוש בבינה מלאכותית ואלגוריתמיקה מתקדמת. התכנית כוללת, בין השאר: משקף חכם, מערכת נשק קל ממוחשבת, מערכת ראש דיגיטלית ללוחם, כוונת חכמה, מערכת לאיכון מקור ירי, מערכת חדשנית לזיהוי מיקום לוחמים גם ללא אות GPS, שרוול רטט להעברת פקודות, ומערכת שתאפשר ללוחם לתת פקודות קוליות (בדומה למערכות הקיימות כיום בטלפונים סלולריים).