כחובב סרטי אימה ומותחנים אני חייב לציין לטובה את THE QUARRY, משחק האימה האינטראקטיבי החדש, שנותן לך שליטה על תשעה יועצים צעירים במחנה לבני נוער, ולעזור להם לשרוד את הלילה האחרון שלהם במתחם האקזוטי והמסוכן.

מבחינת עלילה THE QUARRY מתעלה כמעט על 90 אחוז מסרטי האימה או המותחנים שצפיתי בהם בשנים האחרונות, ואת הקרדיט לכך אני נותן בעיקר לקאסט השחקנים המכובד שיש למשחק להציע, והעובדה שצורת המשחק או הצפייה הזו, מאפשרת לכם את הזמן להכיר לעומק את הדמויות  וליצור קשר משמעותי.

צוות השחקנים המגלמים את הדמויות במשחק יהיו מוכרים לכם מיד, ופה חשוב להדגיש עד כמה הדמויות בתוך המשחק דומות פיזית לשחקנים האמיתיים, באמת עבודה נהדרת של צוות הפיתוח, ואחד האלמנטים שהכי עוזרים לכם להיכנס אל תוך האשליה. הקאסט כולל בין היתר את דיוויד ארקט ("צעקה"), אריאל ווינטר ("משפחה מודרנית"), טד ריימי (ספיידרמן) ועוד. 

המשחק, שפותח על ידי Supermassive Games, ומופץ על ידי 2K Games, מורכב מכמה אלמנטים, שאם לא תהיו ערניים בכולם, לא תשרדו את הלילה. ראשית אתם רוב הזמן תצפו במשחק כמו שאתם צופים בסרט קולנוע. חשוב מאוד ברגעים האלה להקשיב לדיאלוגים בין הדמויות, כי זה יתן לכם רמזים לגבי מה צופן העתיד ואילו החלטות עליכם לקבל. החלק השני המשמעותי הוא כאמור אותן החלטות, כמעט בכל שיחה, ובטח שבטח במהלך אירועים משמעותיים, תהיה לכם בחירה איך או עם מה להתקדם. בחלק מהמקרים תצטרכו להחליט אם לקחת או להשאיר חפץ, שאולי יעזור לכם בעתיד, וגם זה לא תמיד נכון. במשחק הזה להחלטות יש מרכיב מכריע, לא רק באיך הסיפור יתפתח, אלא מי מהחברים שלכם ישרוד אתכם את הלילה. המשמעות של כך היא כפולה, ראשית אתם יכולים לחרבש לעצכם את כל המשחק עם החלטה אחת גרועה (קרה לי), שנית זה מאפשר לשחק את המשחק שוב ושוב מספר פעמים, ולקבל את ההחלטות הנכונות, או "הרעות", תלוי באיזה כיוון אתם תרצו לראות ת העלילה מתפתחת. בכל מקרה אחרי הפעם הראשונה שתשחקו תהיה לכם הבנה יותר מלאה למשמעויות של כל החלטה, ואז תוכלו ליהנות עם האפשרויות.

האלמנט השלישי שהופך את המשחק לכה אינטנסיבי, לפחות עבורי זה הסכנה. שיהיה ברור, אתם יכולים למות כמעט בכל רגע נתון במחצבה של משפחת האקט (המיקום מתרחשת העלילה, ובו ממוקם כפר הנוער). המשחק מורכב מאירועים בזמן אמת, רגעים קריטיים שהדמות בסכנה ושבהם תצטרכו ללחוץ על הכפתור הנכון בזמן הנכון. אל תזלזלו, המוות אורב כמעט בכל פינה, ושאתם מבינים שיש לכם הזדמנויות מוגבלות לעשות ריווינד ולהציל את הדמות, פתאום כל צעד גורם לדפיקות לב. במיוחד אתם מבינים שזה משחק ארוך (עבורי כ-12 שעות משחק להרצה הראשונה), ויש דמויות שאתם יותר רוצים שיחיו מהאחרים.

מבחינת עלילה שפתיי חתומות. אני יודע שהמשחק יצא וייתכן שחלקכם כבר קראתם יותר מדי, אבל עדיף שתיכנסו לחוויה עם כמה שפחות מידע על מי ומה, במיוחד שחלק גדול ממנה כולל איסוף ראיות וחיבור פיסות מידע על מנת להבין את ההיסטוריה של המקום והדמויות. מה שכן אפשר להגיד שהמשחק מרהיב לצפייה. הבימוי יוצא מן הכלל ובאמת נותן תחושה של סרט אמיתי, והגרפיקה על ה-PS5, שבו סוקר המשחק, נראית כה אמיתית בחלק מהמקרים. אחד הדברים הטובים הוא שהרזולוציה לא נופלת גם כשהמשחק יוצא מקטעי הסינמה, ואתם עוברים לשלוט פיזית בדמיויות, ולהסתובב במחנה. זו באמת חוויה שונה מרוב המשחקים שנמצאים בשוק, והיא עמדה עבורי בכל הציפיות. עם זאת, הייתי שמח אם היה קמפיין אונליין, או משהו בסגנון, שהיה מאפשר לי להמשיך במשחק גם אחרי שמיציתי את כל אפשרויות הבחירה השונות של הדמויות. עותק המשחק התקבל על ידי עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק  בישראל.