סוכנות היהודית חנכה בימים אלה את תכנית ״Aliya-Tech״ שנועדה לסייע לעולות ועולים צעירים מאתיופיה להשתלב בתעשיית ההייטק הישראלית. התכנית יוצאת לדרך בתמיכת משרד העלייה והקליטה, קרן מנדל, הקרן לידידות, והפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. 

במחזור הראשון ישתתפו 25 עולים צעירים בעלי השכלה תיכונית או אקדמית, שעלו ארצה במהלך השנתיים האחרונות ומתגוררים במרכזי קליטה ברחבי הארץ.

מנהל פרויקט אתיופיה בסוכנות היהודית, הבטאמו יוסף, שיזם את התוכנית ציין שזו פריצת דרך משמעותית בתפיסת הקליטה של העולים מאתיופיה והוסיף שההכשרה תתקיים בתנאי פנימיה במרכז הקליטה נורית בבאר שבע, כדי להעניק לחניכים מעטפת תמיכה שתסייע להם להתמקד בלימודיהם. 

הקורס יימשך שמונה חודשים ובמהלכו ישתתפו החניכים בתכנית לימודים אינטנסיבית שתכשיר אותם  כבודקי תוכנה ולאחר מכן ישולבו בתעסוקה בתחום. את התכנים הלימודיים תעביר עמותת טק קריירה הפועלת לשילוב יוצאי אתיופיה בעולמות ההייטק.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: ״לצד המאבק החשוב שאני מובילה בממשלה להאצת העלייה מאתיופיה, חשוב לי גם להשקיע בקליטתם המיטבית של העולים החדשים החל מיומם הראשון בישראל. לשם כך, אנו מתחילים לראשונה יחד עם הסוכנות היהודית בקורס אוטומציה במרכז הקליטה בב"ש. במסגרת הקורס, נעניק למשתתפים ידע רחב וכלים משמעותיים שיסייעו להם להשתלב לבסוף בתעשיית ההייטק הישראלית. אני מברכת את 25 הצעירים והצעירות המשתתפים בקורס הראשון ומאחלת להם הצלחה גדולה״.

יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית והיו"ר בפועל של הסוכנות היהודית יעקב חגואל: "המפתח להשתלבות המוצלחת של העולים בחברה הישראלית הוא תעסוקה ולכן הסוכנות היהודית מקדמת מגוון יוזמות תעסוקתיות שגם מסייעות לעולים החדשים להיקלט טוב יותר בישראל וגם מחזקות את המשק הישראלי. קורס ההייטק יאפשר לצעירים יוצאי אתיופיה לממש את הפוטנציאל הטמון בהם ויעניק להם הזדמנות להשתלב בתעסוקה הולמת במשק הישראלי".