חודשיים לאחר שהודיעה על הפרויקט הגדול, חברת הפודטק הישראלית Wilk יצאה לדרך. במסגרת הפרויקט תפתח החברה יוגורט על בסיס שומן חלב מתורבת הזהה לשומן חלב מן הפרה. התהליך צפוי להימשך כחצי שנה, כשמטרת פיתוחו היא לשלב שומן נקי במוצר ולהציגו לציבור.

חברת Wilk הסבירה כי היוגורט, המבוסס על שומן מתורבת מתרבית תאים, הוא מוצר קונספט ראשון מסוגו שעתיד להחליף באופן מלא את הצורך בבעלי החיים ויכיל לראשונה את רכיב השומן המתורבת. שומן החלב הוא אחד המרכיבים המועילים והחשובים ביותר בחלב, וזאת ממספר סיבות: ראשית, המקור העשיר שלו לנוגדי חמצון, תכונות אנטי דלקתיות ואנטי קרצינוגניות, ומטריצה של מאקרו ומיקרו – נוטריינטים חיוניים. שנית, שומן הוא הגורם העיקרי לספיגת ויטמינים חשובים וסידן בדם. 

עוד הסבירה החברה כי נתונים מעידים שלשומן חלב יש תפקיד חשוב בשיפור ההתפתחות הנוירו – עצבית של תינוקות, וציינה כי עבור מבוגרים, בשל העובדה שמוצרי חלב עתירי שומן עשירים בנוגדי חמצון, נמצא קשר הדוק בין הפחתת צריכת מוצרי חלב להגברת הסיכון לחלות בסרטן. יתרונות שומן החלב בתזונה של תינוקות ומבוגרים ברורים, ויכולתה של Wilk לייצר חומר תזונה זה, ללא תלות בבעלי חיים, תשנה את האופן בו תעשיית החלב והצרכנים נהנים ממנו.

חברת Wilk היא חברה ציבורית שפועלת בנושאי ביוטק ופודטק ומפתחת טכנולוגיות לייצור חלב שד אנושי וחלב מן החי. לאחר שהשיקה את פעילותה בשנת 2020, החברה מחזיקה בפטנטים על תהליכי ייצור במעבדה המשכפלים את התאים מייצרי החלב של בני אדם ויונקים אחרים ליצירת 100% חלב ורכיבי חלב אמיתיים במעבדה.

ממנכ"ל חברת Wilk טכנולוגיות בע"מ, תומר אייזן, נמסר: "אנו נרגשים להתניע את הפרויקט הייחודי, מדובר בפריצת דרך משמעותית, שכן אנו החברה הראשונה בעולם שתפתח מוצר חלב שמכיל שומן חלב מתורבת. אנו נמשיך להשקיע מאמצים ומשאבים על מנת להמשיך ולעמוד ביעדי החברה, שיסייעו לשותפים שלנו ולתעשיות לייצר מזון בריא יותר שבמקביל ישמור על יציבות כדה"א ובעלי החיים".

מנכ''ל חברת Wilk טכנולוגיות בע''מ, תומר אייזן (צילום: דני בכר)
מנכ''ל חברת Wilk טכנולוגיות בע''מ, תומר אייזן (צילום: דני בכר)