במסגרת קידום ענף החקלאות והטמעת טכנולוגיות חקלאיות בענף, משרד החקלאות משיק את מערכת ההשקיה החכמה לחישוב מדדי השקיה, שתוביל לדיוק, ליעילות ולמתן תוצרת איכותית בכרמי יין. המערכת החדשה תחשב עבור מגדלי הענבים בישראל את מדדי ההשקיה המדויקים, בהתבסס על נתונים מתחנות מטאורולוגיות אזוריות המתעדכנות באופן אוטומטי מדי יום, ותחסוך למגדל עלויות מים מיותרות, זמן ותוצרת פגומה.

המיזם מתבטא בממשק אינטרנטי פשוט, שמאפשר לחקלאים ולמגדלים כרמי יין חובבים להניב תוצר איכותי ומדויק באמצעות השקיה מדויקת, המבוססת על חישוב מדדי הכרם ונתוני מזג האוויר האזורי באותו היום. הממשק משתמש בנתוני התאדות המים היומיים הנאספים מהתחנות המטאורולוגיות האזוריות של משרד החקלאות, ומספק לכל מגדל את תנאי ההשקיה המדויקים באזור, ללא בזבוז מים.

המערכת עתידה גם להתחבר ישירות אל הטלפון הנייד ותספק התראות וואטסאפ מדויקות בזמן אמת למגדל. כמו כן, המערכת עתידה להתחבר ישירות אל מערכות ההשקיה ולהורות על הכמויות הרצויות בעת ההשקיה. המגדל נרשם למערכת ומזין באתר את נתוני הכרם, לרבות המיקום הגיאוגרפי, סוגי הזנים שמגדל, רמת איכות היין הרצויה וגודל השטח. כמו כן, המגדל יזין את תדירות ההשקיה הנוחה עבורו כל יום, כל שבוע ואפילו כל שבועיים. כל הנתונים הללו יישמרו במערכת.

בהתאם לנתונים שהוזנו ולנתוני ההתאדות המתעדכנים במערכת מדי יום, המערכת תחשב עבור המגדל את הכמות המדויקת הנדרשת כדי להגיע לתוצאות הרצויות, שכאמור הוגדרו על ידו. כמו כן, המערכת תאסוף עבור המגדל את נתוני השימוש במים לצורכי השקיה, כך שהמגדל יוכל לדעת בכל שלב כמה השקה בהתאם לטווח הזמנים שהגדיר.

שר החקלאות עודד פורר הדגיש: "השקעה בחדשנות, פיתוח ומחקר היא השקעה בעתידנו. חקלאות מדייקת, עתירת ידע וטכנולוגיה היא המענה האולטימטיבי למשבר האקלים ולקידום ביטחון מזון ברמה הלאומית. באמצעותה נוכל לשמר ואף לשפר את יכולות החקלאות המקומית, לייצר עמידות אל מול אתגרי מזג האוויר, ולבסס חקלאות ישראלית בת־קיימה במינימום פגיעה סביבתית"