משבר האקלים ושינויי מזג האוויר הקיצוניים, שחלק ניכר מהם נצפו לאחרונה בארה"ב ובאירופה, מובילים חברות רבות בעולם ובישראל לחפש טכנולוגיות שיעזרו להן להילחם בתופעה, ובעיקר להקל על חיי האזרחים.

"החדשנות הישראלית והחשיבה היצירתית מביאות לפתרונות יעילים. כך הגיעה לעולם המצאת הטפטוף לפני 56 שנה, המאפשרת לגדל כיום מזון לכלל אוכלוסיית העולם בתנאי קיצון", אומר מנכ"ל החממה הטכנולוגית InNegev ארנון קולומבוס.

"בישראל יותר מ־93% מהמבנים ממוזגים, בעוד באירופה הממוצע עומד על אחוזים בודדים ברוב המדינות, כך שבישראל אין ספק שניתן לחיות טוב גם בתנאי קיצון. אבל כל זה ככל הנראה לא יספיק בעתיד הנראה לעין, וודאי שעל ישראל להביא עוד ועוד 'בשורות' לעולם", הוא טוען.

"טכנולוגיות בתחומי האקלים נבחנות, צומחות ויביאו ככל הנראה חלק גדול מהפתרונות למשבר - החל בזני ירקות ופירות מאוקלמים לאקלים קיצוני, המשך בטכנולוגיות ליצירת מים, לטיהור מים ולטיפול במים מליחים ובמושבים באזורים מבודדים וכלה במערכות חיזוי ארוכות טווח מבוססות מידע רב־שכבתי, במערכות לזיהוי ולחיזוי שריפות ובמערך שלם של אלגוריתמים לזיהוי התנהגות הים ומאגרי המים להגנה ולהתראה בפני סיכונים הנובעים ממצבי הים הקיצוניים", הוא מסביר.

קולומבוס מוסיף כי בחממת InNegev החליטו לשתף פעולה עם ארגון PLANETech ולהוביל אירוע משמעותי בנושא. "באירוע אנחנו מובילים עם חברת האנרגיה הצרפתית ENEL ועם קק"ל את הבחינה ואת השיפוט של תחרות פתרונות חכמים למשבר האקלים העולמי".

שרי ברונפלד, משקיעה בכירה בקרן NFX, מבהירה גם היא: "שוב קיבלנו תזכורת בוערת לכך שהאנושות כולה באיחור אדיר בכל הנוגע לטיפול במשבר האקלים. מה שרובנו כנראה נשכח עד הגל הבא הוא שבכל סיבוב כזה מתים מאות אנשים, נעלמים יערות וחיות הים עוברות אירועי תמותה המוניים. תובנה זו היא הסיבה העיקרית שדחפה אותנו להיות הקרן הכללית הראשונה שמכריזה השנה שהיא נכנסת בכל הכוח להשקעות בתחום האקלים במסלול ה־FAST להשקעה מזורזת בגלל הצורך הדחוף לתקן את העוול שנגרם לכדור הארץ".

ברונפלד מציינת כי מאז ההכרזה (וגם לפניה) ראינו המון טכנולוגיות מעניינות בתחום, ולמרות שיא השקעות של 2.2 מיליארד דולר בישראל בתחום ועלייה של 57% מהשנה הקודמת זה עדיין רחוק מלהיות מספיק, בייחוד לאחר שהפסדנו כמה שנים טובות בנוקאאוט המוחץ בקרב בין טראמפ לכדור הארץ, שבמהלך כהונתו ביטל 125 תקנות להגנה על הסביבה.

לדברי ברונפלד, אנו רואים בחברות שעוסקות בכלכלות שיתופיות ומעגליות פתרון מהותי למשבר האקלים. "לכן השקענו ראשונים ב־MOOV, המרקטפלייס הגדול ביותר לציוד כבד משומש, או בחברות שעוסקות בטכנולוגיות חלל, כמו חברת STOKE, המייצרת טילים מ־100% חומרים ממוחזרים שאפשר להשתמש בהם שוב ושוב, ולאחרונה גם באחת מחברות הפודטק המבטיחות שיצאו מישראל Yo!egg, המייצרת ביצים מ־100% מקור צמחי", היא אומרת.