גוגל כרום הוא הדפדפן הפופולרי ביותר בעולם, וסיכוי לא רע שאתם קוראים את הכתבה הזו באמצעותו - או שעשיתם בו שימוש כלשהו בשעה האחרונה. ריכזנו עבורכם מספר טיפים חשובים שכדאי להכיר ויסייעו לכם להפיק את המרב מהדפדפן הפופולרי בעולם:

1. יצירת קבוצות של הכרטיסיות הפתוחות בדפדפן: רובנו משתמשים ביותר מדי כרטיסיות במקביל, כך שבשלב מסוים הן הופכות לקטנות יותר ויותר - והמסך שלנו למאוד מבולגן. הכרום מאפשר "כיווץ" שלהן לקבוצות שונות, כך שכל החלונות הרלוונטיים לאותו הנושא (למשל - רשתות חברתיות) ייכנסו לאותה הקבוצה. 

איך עושים את זה? בוחרים בלשוניות שאנחנו רוצים להכניס לאותה הקבוצה (על ידי לחיצה על שיפט והכפתור השמאלי בעכבר). אחרי שעשינו את זה - לוחצים על אחת מהן באמצעות הכפתור הימני בעכבר ובוחרים "הוספה לקבוצה חדשה". בהמשך, ניתן לשנות את צבע הקבוצה, לתת לה שם ואף להכניס ולהוציא ממנה כרטיסיות.

2. שליטה על שירים וחלונות המתנגנים בחלונות שונים: בדפדפן הכרום יש נגן מדיה מובנה, שמאפשר לנו לשלוט על התוכן הזה ממקום אחד. במקום לעבור על כל אחת מהכרטיסיות, ולבחור האם לנגן או לעצור את השיר.

איך עושים את זה? כרטיסיות בהן מתנגן שיר או סרטון כוללות סימן של רמקול בכותרת שלהן, וכל מה שצריך לעשות כדי לשלוט על כולן באותו המקום - זה ללחוץ על הכפתור של הנגן, שנמצא בצידו השמאלי העליון של הדפדפן (הנגן כולל סימן של תו נגינה לצד שלוש שורות). לאחר הלחיצה ניתן לראות את כל המדיה המתנגנת כעת בדפדפן ולשלוט בה.

3. תמונה בתוך תמונה: פיצ'ר נוסף ומעניין שניתן למצוא בתוך הנגן המובנה בכרום הוא העברת הסרטון למצב תמונה בתוך תמונה - כך שניתן יהיה לצפות בו במקביל לגלישה בחלון אחר - מבלי שיהיה כל צורך במסך נוסף.

איך עושים את זה? לאחר הכניסה לחלונית של הנגן, לוחצים על הכפתור שנראה כמו ריבוע בתוך ריבוע - ומאפשר מעבר למצב זה.

4. העברת הכרטיסיות הפתוחות ממכשיר למכשיר: סביר להניח שלא פעם התחלתם משהו מסוים במחשב הנייח בעבודה, ורציתם להמשיך אותו במחשב הנייד, או שהתחלתם הזמנה באתר מסוים באמצעות דפדפן הכרום בנייד - ורציתם לסיים אותה במחשב. האפשרות הזו מאפשרת להעביר את כל הכרטיסיות למכשיר אחר.

איך עושים את זה? לוחצים באמצעות הלחצן הימני על הכרטיסייה אותה תרצו להעביר, ואז על "שליחת הכרטיסייה למכשירים שלך". כעת, כל מה שנותר לכם הוא לבחור במכשיר בו אתם מעוניינים, ואז לאשר בו את המהלך. חשוב להדגיש כיי עליכם להיות מחוברים למשתמש הג'ימייל שלכם במכשירים הללו, שכן לא ניתן לעשות זאת במכשירים שאינם מחוברים לאותו המשתמש.

5. מילוי אוטומטי: אתרים רבים מבקשים מכם למלא את הפרטים שלכם - בין אם מדובר בהזמנה של מוצר מסוים, ובין אם בהרשמה לשירות. הכרום מאפשר למשתמשים לשמור את הפרטים הללו כך שלא יצטרכו להקליד אותם בכל פעם מחדש, אלא רק את האות הראשונה, והוא יציע באופן אוטומטי להשלים אותם. ניתן לערוך ולמחוק את הפרטים הללו כאשר יש בהם שינוי.

איך עושים את זה? ראשית, יש ללחוץ על אייקון שלוש הנקודות המופיע בצידו השמאלי העליון של הדפדפן, ואז לבחור בהגדרות. עם הכניסה לחלון ההגדרות, יש לבחור באפשרות "מילוי אוטומטי", ואז ב"כתובות". כעת, תופיע מולכם רשימה של הכתובות והפרטים שמילאתם עבור מגוון אתרים, ואתם יכולים לערוך או להסיר את הפרטים הללו.