אם להיות כנים הייתי מאוד סקפטי כשהתחלתי לשחק ב-TWO POINT CAMPUS, משחק הסימולציה שמאפשר לכם לנהל מוסד חינוכי, אבל מהר מאוד מצאתי את עצמי נשאב לעולם הפדגוגי.

הסימולטור העסקי הזה, שפותח על ידי TWO POINT STUDIOS והופץ על ידי SEGA,  מאפשר לכם לנהל את הקמפוס האזורי על כל רבדיו. מרמת בניית החדרים, דרך בחירת מסלולי הלימוד השונים ועד ניהול אישי של כל תלמיד ותלמיד. לכאורה זה נשמע מאוד משעמם, אבל יש טוויסט. כמו המשחק הקודם של צוות הפיתוח הזה, שעסק בניהול בית חולים משוגע עם ליצנים ורוחות רפאים, גם כאן אתם לא בדיוק נמצאים בצוות החינוכי של יפה בן דוד, וטוב שכך.

המשחק מאפשר שני מודים עיקריים לצלול אליהם, קמפיין שייקח אתכם לכמה מיקומים אקזוטיים ומעניינים, ושבו תצטרכו לעמוד ביעדים ולבנות את הקמפוס המושלם עבור תושבי המקום. המוד השני הוא סנדבוקס, שבו אתם יכולים לבנות את הקמפוס החלומי שלכם. אני מציע לסיים את כל השלבים בקמפיין לפני שתנסו להתמודד עם המועצה להשכלה גבוהה לבד, כי יש הרבה מה ללמוד.

זה בדיוק מה שהופך את TWO POINT CAMPUS למשחק, שמחזיק אתכם ערים בלילה: כמות התוכן האדירה שהוא מציע. לא פעם מצאתי את עצמי מנסה לסיים את שנת הלימודים עם ממוצע גבוה כדי לעבור עוד שלב, רק לגלות שכבר גלשתי אל השעות הארוכות של הלילה. המשחק מושך אותך פנימה כי הוא נותן לך יעדים, והדרך להגשים אותם רצופה בהמון הנאה והומור.

כפי שאולי ניחשתם אתם לא תקדמו קורסים במתמטיקה או ספרות מיוון העתיקה בלו"ז של התלמידים. במקום זה תלמדו מקצועות הרבה יותר חשובים כמו בישול, רובוטיקה, ליצנות, קרבות של ימי הביניים ועוד. כל מקצוע מגיע עם שלל אנימציות, מתקנים שתצטרכו לבנות ושדרוגים, והכל מתפתח בזמן אמת לנגד עיניכם. הכוונה היא שאתם תראו את התלמידים שלכם הולכים לכיתות, מפתחים את מה שצריכים לפתח, מתאמנים, לומדים, רוקדים, מתאהבים ועוד. 

מעבר לבניית כיתות ואישור חומרי לימוד, יש עוד לא מעט שצריך לעשות כמנהל קמפוס, וכל דבר כזה משפיע על הרמה של בית הספר וכמובן הישגי התלמיד. תצטרכו לדאוג למגורים נאותים, שירותים, אמבטיות, מזון, צוותי הוראה, ניקוי, מסיבות לתלמידים, אירועים מיוחדים  ועוד ועוד. תצטרכו לעמוד בביקורים מטעם פקחי בריאות ואנשי חינוך, והכי חשוב מכולם לאזן את התקציב - בלי כסף אין חינוך. 

במהלך המשחק תוכלו לבדוק בזמן אמת מה כל תלמיד חושב על המוסד שלכם ומה צריך לשפר. אותו דבר לגבי צוותי ההוראה, אותם תוכלו אף לאמן ולשפר. התלמידים והמורים מגוונים, כלומר יש להם תחומי עניין ואישיות שונה, מה שמוסיף לעניין שמתפתח אצלכם בדשא בהפסקות. ותמיד תזכרו, אם יש תלמיד שעושה בעיות תמיד תוכלו לסלק אותו בבושה.

לסיכום, TWO POINT CAMPUS הוא לא סימולציה שנועדה לאנשי חינוך שבאמת חולמים על להיות המנהל הגדול של המכללה או האוניברסיטה שלהם, אבל הוא כן מתאים לחובבי משחקי אסטרטגיה וניהול שאוהבים הומור לצד הריאליזם, ויש המון משניהם בכותר הזה. עותק המשחק התקבל על ידי עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק  בישראל.