חברת סטארט-אפ הפודטק Mermade Seafoods מירושלים חושפת טכנולוגיה חדשה לייצור סקאלופים מתורבתים המבוססים על חקלאות תאית. הטכנולוגיה הייחודית תאפשר לייעל את שוק הסקאלופים העולמי ולספק מוצר איכותי וטעים במחירים נמוכים ללא שיעור לעומת הקיים היום.

Mermade נוסדה ביולי 2021 על ידי דניאל אינהורן (המנכ"ל) ד"ר רותם כדיר (ה-CTO) וד"ר תומר הלוי (ה-COO). עתה מודיעה החברה על השלמת גיוס סיד גדול מהמתוכנן של 3.3 מיליון דולר מפלטפורמת ההשקעות OurCrowd, המשקיעה הפעילה ביותר בישראל בהון סיכון, Fall Line, קרן הון סיכון אמריקאית המתמחה באג-טק, המשקיע Sake Bosch מהולנד המתמחה בהשקעות בתחומי הקיימות והשקיע במספר סטארט-אפים ישראליים ובהם Remilk ו-Redefine Meat ומשקיעים נוספים. Mermade מעסיקה כיום 4 עובדים בירושלים ומגייסת עובדים נוספים.

Mermade היא החברה הראשונה בעולם שמייצרת סקאלופים בחקלאות תאית. החברה מתעתדת לפתח מוצר, ולהגיע במהלך שנת 2023 ליצור שלו בקנה מידה מעבדתי. כספי הגיוס ישמשו את החברה להעסקת חוקרים נוספים בתחום תאי הגזע ובתחום האצות שיאיצו את החברה לעבר מטרה זו. סקאלופ הוא רק המוצר הראשון שהחברה תפתח מתוך פורטפוליו מגוון של פירות ים שיתגלגלו לשוק בדירוג. השימוש באצות למחזור מצע הגידול של התאים הוא סוד הקסם של החברה וחלק גדול מעניין המשקיעים בה. החברה הגישה לרישום 2 פטנטים הקשורים בשיטת הייצור המעגלית המבדלת אותה משאר החברות בשוק.

דניאל אינהורן, מייסד משותף ומנכ"ל Mermade: "החלטנו להתמקד בסקאלופים כמוצר ראשון מתוצרתנו כיוון שהם מאכל פופולארי בכל רחבי העולם אך כזה שסובל ממחירים גבוהים ומחסור הנובע מבעיות משמעותיות בשרשרת האספקה. מבחינה טכנולוגית הוא קל לייצור במודל בשר מתורבת ונוכל להביאו לשוק במהירות גבוהה יחסית. היקפו של שוק הסקאלופים העולמי הוא 8 מיליארד דולר בשנה, למעלה מ-600 מיליון דולר מהם בארה"ב בלבד. שיטת הייצור שלנו תאפשר להוזיל כל מנה של סקאלופ ולהגדיל את היקף השוק בסדרי גודל כיוון שההיצע יתאים את עצמו סוף סוף לביקושים הגדולים".

לדברי אינהורן, "תוך כ-3 שנים יוכלו צרכנים ברחבי העולם לקנות בסופר או במסעדה סקאלופ מתורבת (מנת קוקי סן ז'אק) תוצרת Mermade במחיר שווה לכל נפש ובטעם איכותי זהה למקור. בעתיד נייצר בשיטה זו של חקלאות תאית מגוון של מוצרי מזון ימיים מתורבתים נוספים כדוגמת: קלמרי, שרימפס, בשר סרטנים ועוד. הפוטנציאל בתחום זה והטכנולוגיות הייחודיות שלנו יבססו אותנו כמובילי השוק בעשור הקרוב". 

ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל OurCrowd, שהשקיע בחברה: "Mermade היא ללא ספק חלוצה בתחום החקלאות הימית התאית בכלל ובפרט בתחום הסקאלופים. אני והמשקיעים האחרים התרשמנו מהם עוד בשלב הרעיון, על בסיס מצגת בלבד ובלי שלחברה היה עדיין קניין רוחני משמעותי. התרשמנו מהתפישה ומהמעוף של היזמים ומהפוטנציאל לחולל מהפכה בשוק ענק בהיקף של מיליארדים. הצוות הוכיח בשנה האחרונה גם יכולת ביצוע מרשימה והחזון הופך במהירות למציאות. גיוס הסיד של 3 מיליון דולר היה גבוה מהמתוכנן ומשקיעים רבים נוספים התעניינו ומתעניינים בה. אני צופה ל-Mermade עתיד מזהיר". 

אריק אובריין, מייסד משותף ודירקטור מנהל קרן  Fall Line Capitaהאמריקאית: "Mermade היא לא רק חלוצה טכנולוגית שמשפרת את מצב הקיימות של החקלאות הימית אלא גם בונה פלטפורמה טכנולוגית מעגלית שתוכל לפרוץ את מגבלות הייצור המסחרי של כלל תעשיית הבשר המתורבת".