מיזמים רבים הוכיחו את תרומתם ברפואה בימינו, וככל שהטכנולוגיה מתחדשת, גם כך הפיתוחים המדעיים. פורום הסטודנטים הארצי, BioInnovators, עורך השנה בפעם השלישית את תחרות ה-Bio-Mix 2022, בה נבחנים פיתוחים מדעיים מבטיחים, שבמידה וינצחו, יעשו את דרכם לשוק הרפואה האמיתי.

השנה, מתמודדים בגמר התחרות, שייערך ביום חמישי הקרוב, פיתוחים שעשויים לשנות את פני הרפואה: בדיקה שתאבחן בקלות את מחלת סרטן השד, גישה חדשנים לטיפול בסכיזופרניה, בינה מלאכותית המסייעת באבחון מוקדם של מחלות, יצירת ננו חלקיקים שיערו לשחרור מבוקר של אינסולין ושילוב של אולטרסאונד עם בינה מלאכותית שיתמקד בהפקת תמונת אולטרה-סאונד ברורה ומדויקת יותר ויזרז את פענוחה.

ד"ר דנה בר-און, מנהלת קשרי האקדמיה של טבע בחטיבת המחקר והפיתוח הגלובלית אמרה: "אנחנו נרגשים להיות שותפים זו השנה השלישית בתהליך המשלב את הקהילה המדעית והמוחות המבריקים הצעירים של האקדמיה הישראלית, תהליך בו רעיונות מדעיים מתורגמים להמצאות ופתרונות יישומיים רפואיים. אנחנו מאמינים שהפוטנציאל הגלום בפיתוח החשיבה המחקרית-אקדמית לכדי פתרונות רפואיים ישימים הוא אדיר ושמחים להוביל את התהליך".