בחברת סלע, המכשירה אלפי עובדים להייטק בכל שנה, כלל שדרת הניהול מורכבת מלוחמים לשעבר. החברה מפעילה כיתת מפתחי תוכנה בתוכנית ׳׳לוחמים להייטק׳׳, אשר מכינה לוחמים משוחררים למקצועות ההייטק ובמקביל מסייעת להשתלבותם בתעשייה. מנכ"ל החברה רון שפרינצק הוא מטכ"ליסט לשעבר, ו־CFO החברה אלעד נרדי שירת בדובדבן.

שניהם מכירים בחשיבות וביתרונות השירות הקרבי בעולם העבודה בהייטק. "השירות הקרבי מקנה ללוחמים ערכים של עבודה בצוות, התמדה ועבודה קשה, התמודדות עם משברים, הובלה ומנהיגות. אנחנו רואים את כוח האדם האיכותי שמגיע לקורסים ויוצא לאחר מכן לשוק העבודה, ויודעים שמדובר בעובדים ובעובדות איכותיים ומקצועיים, שאין להם תחליף", מספרים השניים.

ארתימי למברג, לוחם משוחרר ששירת בחטיבה 401 בחיל השריון, מעיד על עצמו שללא התוכנית לא היה מצליח לעולם להיות מתכנת ולהגיע לעבודה בהייטק. למברג כלל לא תכנן להגיע לשירות קרבי, משום שהוא בן יחיד לאמא חד־הורית יוצאת בריה"מ ובעל פרופיל נמוך בשל אסתמה.

למרות זאת, החליט להתגייס לחיל השריון. "החלטתי שאני רוצה שירות משמעותי ושחשוב לי להתגייס לקרבי ולתרום למדינה. אמא שלי לקחה את זה קשה בהתחלה, כי אני המשפחה היחידה שלה בארץ, אבל בסופו של דבר גם היא הבינה כמה זה חשוב לי וחתמה על הטופס". קורסי סלע בתוכנית "לוחמים להייטק" מתקיימים בשיתוף צה"ל, האגף והקרן לחיילים משוחררים, עמותת ידידי עתידים וארגון SNC. הקורס מספק הכשרה טכנולוגית איכותית ומאפשר בתוך כ־10־14 חודשים להשתלב בעבודה בתעשיית ההייטק.

על בסיס ניסיון רב־שנים, נבנה מסלול עם מענקים והטבות ייחודיות על מנת להחזיר לאלו שנתנו כל כך הרבה בשירות החובה. נוסף על הקורס, חברת סלע מציעה קורסים למתחילים בתחומי הסייבר ואבטחת המידע ובתחום הגרפיקה והמולטימדיה.