סנקציות רבות, המשפיעות על מגוון תחומי החיים, הוטלו על רוסיה עם ראשית הפלישה לאוקראינה. אחד התחומים שהושפעו מכך הינו התחום הטכנולוגי, שכן חברות רבות הודיעו על יציאתן מהמדינה והפסקת הפעילות בשטחה. בין החברות - סמסונג ואפל, כך שהמכשירים של השתיים הפכו ללא זמינים במדינה. עם זאת, כעת - כחצי שנה לאחר מכן - מסתמן כי חל שינוי במדיניות של השתיים.

העיתון הרוסי Izvestia דיווח אמש כי סמסונג צפויה לחזור לשוק הרוסי, כחצי שנה לאחר שהודיעה על השעיית המשלוחים שלה. בפרסום נטען כי החברה צפויה לחדש את אספקת הציוד לקמעונאים ברחבי המדינה ולהפעיל מחדש את החנות המקוונת הרשמית שלה.

הדיווח הקשור לסמסונג מתפרסם כשבוע לאחר שדווח כי מכשירי האייפון 14 יהיו זמינים לרכישה ברוסיה, זאת למרות שאפל הפסיקה את פעילותה במדינה במרץ האחרון. על פי הדיווחים ברוסיה, הדבר מתאפשר בזכות תוכנית ייבוא מקביל שהוכרזה במוסקבה, ומאפשרת ייבוא של מוצרים - ללא צורך ברשותו של בעל הסימן המסחרי. כאמור, שר המסחר והתעסוקה של רוסיה נשאל האם האייפון החדש יהיה זמין - והשיב: "למה לא? אם יש מי שרוצים לקנות את המכשיר - תהיה אפשרות". 

כזכור, אפל הודיעה ימים ספורים לאחר ראשית הפלישה הרוסית לאוקראינה, כי תעצור את מכירת מכשיריה במדינה. עם זאת, גם כיום ניתן עדיין להשיג את המכשירים הללו - שכן מדובר במלאי שנותר במדינה.