חברת סונוביה הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה המפחיתה את הזיהום בתעשיית הטקסטיל באמצעות גלי קול, נמצאת בימים אלה במגעים מתקדמים עם החברות פטנטי (Petenatti) ואוורסט (Everest) - לייצור ירוק של מותגי ספורט והלבשה מובילים. תעשיית טקסטיל האופנה שמככבת בצמרת טבלת הזיהום העולמית אחראית ל־20% מהשפכים המזהמים בעולם ולפליטת 1.2 מיליארד טונות של גזי חממה, המהווים 10% מכלל הפליטות.

הטכנולוגיות הקיימות היום להקניית תכונות לטקסטיל, כמו דחיית מים, ספיגת ריח ואנטי־בקטריאליות נעשות באמצעות הספגת חומר לתוך הבד וגורמות לזיהום משמעותי של הסביבה. סונוביה, לעומת זאת, מבצעת טיפולים אלה באמצעות טכנולוגיה של גלי קול, ללא צורך בכימיקלים מזהמים ומפחיתה באופן דרמטי את כמות הזיהום בתהליך ויוצרת בד שהוא עמיד לכביסות.

לצורך כך, תכננה החברה מכונה אולטרסונית שהיא היחידה מסוגה בעולם, בשיתוף עם חברת ברוקנר הגרמנית (Bruckner Textile Machinery), מיצרניות מכונות הטקסטיל המובילות בעולם. לפי הערכות סונוביה, במהלך 2023 יותקנו עד כעשר מכונות טקסטיל ירוקות של סונוביה במפעלי טקסטיל בולטים ברחבי העולם ובחברה צופים שמספר המכונות שיימכרו עתיד לזנק לעשרות רבות בשנים הקרובות.

אוורסט שפועלת מטייוואן היא אחת היצרניות הגדולות בעולם של ביגוד ספורט למותגים הגדולים בעולם, ובין לקוחותיה אדידס, נייק ו־The North Face. פטנטי היא היצרנית המובילה בדרום ובמרכז אמריקה של ביגוד ספורט וחוץ למותגים הגדולים בעולם בהם נייק, דקטלון ולולולמון.
בנוסף, לאחרונה סיימה סונוביה להתקין את הטכנולוגיה הירוקה שלה בקו הייצור והפיתוח של מפעל דלתא גליל בכרמיאל. דלתא תעשה שימוש בטכנולוגיה הירוקה של סונוביה לייצור בגדים למותגי הלבשה תחתונה וספורט מובילים בעולם, דוגמת טומי הילפיגר, קלווין קליין ואדידס.

יגאל זיתון, מנכ"ל חברת סונוביה, אומר: "זוהי אבן דרך מהותית עבור החברה, שבמסגרתה אנו עוברים לשלב פיילוט מסחרי עם חברת ברוקנר, מיצרניות מכונות הטקסטיל המובילות בעולם, וזאת לאחר חמש שנות מו"פ והנדסה משותפים. קיים צורך אקוטי בשוק הטקסטיל לחדשנות טכנולוגית העומדת בקנה אחד עם הגנה על הסביבה ותנאי הרגולציה ההולכים ומחמירים, ואנחנו כאן כדי לתפוס בכורה לעשורים קדימה".