כאשר יש לנו עסק, אנו רוצים לקדם אותו מכל הכיוונים. זה לא משנה אם פתחתם עסק פרטי לאילוף כלבים, בית קפה קטן ואינטימי או מספרה שמציעה עיצוב שיער, המטרה העיקרית שלכם היא לפרסם את העסק, לפנות לכל הכיוונים כדי לקבל את החשיפה הרצויה ולהביא לקוחות שבאמת מתעניינים במה שאתם מציעים.

מדוע דווקא קידום אורגני
מבין סוגי הקידום הנפוצים ביותר הקיימים היום הוא הקידום האורגני. קידום אתרים אורגני דורש השקעה. מדובר בקידום איטי שיש לבקר ולבדוק בכל פעם, לראות מה עובד יותר ומה פחות. אמנם במסגרת הקידום האורגני מגיעים לתוצאות החיפוש כעבור חודש ואולי יותר, הוא עדיין טומן בחובו יתרונות רבים:

  • סומכים עליכם – בעיקרון, אפשר להגיע למקומות הראשונים במנוע החיפוש של גוגל באמצעות קידום ממומן. זה לא מסובך. אתם משלמים לגוגל פר קליקים והיא מתעדפת אתכם למקומות הראשונים (לאחר שהתאמתם מילות מפתח ועיצבתם מודעה). אבל המודעה דרך גוגל היא ממומנת והגולשים מבינים זאת. לפיכך, הם יעדיפו לפנות לאתר שהגיע למקומות הראשונים של גוגל בזכות עצמו. 
  • מקבלים פניות איכותיות יותר – כאשר יש לכם אתר שאתם עובדים עליו קשה, מתאימים אותו לקהל היעד שלכם, מעצבים ומפתחים, אתם מקבלים פניות איכותיות יותר בתורכם. האתר פותח בפניכם עולם ומלואו, וכשאתם פונים לרגשות הגולשים הרלוונטיים, הם משתכנעים ויוצרים אתכם קשר. כך שבאתר מתקבלות פניות איכותית והגולשים הופכים ללקוחות קבועים. 
  • ניתן לפתח את האתר ואפילו למכור – כאשר יש לכם אתר שאתם מפתחים במסגרת הקידום האורגני, ניתן לפתח אותו לכיוונים שונים. קיימת אפשרות ליצור אתר תדמיתי עם תמונות וסרטונים. כמו כן, אפשר להגדיל את הרווחים ולחבר חנות מקוונת לאתר. לחנות כזו קיימים יתרונות משמעותיים שונים. היא מאפשרת לכם להגדיל רווחים מבלי להוציא הרבה כסף על תחזוקה. וזאת בניגוד לחנות הפיזית המצריכה משאבים רבים– תשלומים על ארנונה, מים וחשמל, תשלומים לעובדים, משמרות, פנסיות ועוד. 
  • אינו מצריך משאבים רבים – קידום אורגני מתאים לא רק לעסקים ותיקים שעומדים היטב על הרגליים, אלא גם לעסקים קטנים ובינוניים שרק התחילו את דרכם. כי בניגוד לאמצעי פרסום אחרים כמו טלוויזיה או רדיו, מבחינה כספית הפרסום באינטרנט נגיש לכל אחד. קידום אתרים אורגני אינו צורך השקעות גבוהות, ואתם יכולים בתורכם לפתח את האתר והתמורה שתקבלו תהיה גדולה הרבה יותר. 
  • זה הקטן גדול יהיה – בעולם האינטרנט גם עסק קטן יכול להיראות כמו עסק גדול. ניתן לעצב את האתר כך שהגולשים יחשבו שהוא קיים במשך זמן רב. אם דואגים לאתר מעוצב ומאורגן כראוי, זוכים באמונם של הגולשים והם מגיעים אל האתר. 

פייסבוק הוא כלי טוב אבל –
כלי דיגיטלי נוסף לקידום אתרים הוא הפייסבוק. קיימת אפשרות לקדם את העסק באמצעות קידום ממומן בגוגל. מדובר בכלי לא רע, והוא פונה לגולשים אשר נמצאים באחת הרשתות החברתיות הגדולות ביותר הקיימות נכון להיום.

כל מי שמחליט ליצור מודעה ממומנת דרך פייסבוק זוכה לחשיפה גדולה והוא אף יכול לעשות פילוח בנתונים כמו גילאים או אזור מגורים. ועדיין, בניגוד לקידום אורגני שפונה לכולם ומדבר לכולם, הפייסבוק פונה רק למי שכבר יש חשבון פעיל. בימינו ישנן אוכלוסיות שאינן אוהבות את הפייסבוק, ובייחוד הצעירים המעדיפים רשתות חברתיות אחרות כמו טיקטוק או אינסטגרם.

כך שכל מי שנעזר רק בקידום ממומן באמצעות פייסבוק, עלול לפספס את הלקוחות הצעירים. מעבר לכך, לכל מודעה ממומנת יש חיסרון בתור אחת שכזו. הגולשים מבחינים בכך שמדובר במודעה ממומנת וירצו לשתף פחות פעולה וללחוץ על הקישור. 

אפשר גם לשלב
למרות כל זאת, אין זה אומר שכדאי לוותר על הפייסבוק לגמרי. פעמים רבות ניתן לשלב בין קידום אורגני לקידום בפייסבוק. לדוגמה, אם יש לכם אתר אינטרנט ניתן לחבר את הקישור של האתר למודעה הממומנת ולצבור חשיפה. מעבר לכך, תוכלו לפתוח עמוד פייסבוק משלכם ולקשר אותו לאתר האורגני שלכם. כך ניתן ליצור קישור חיצוני איכותי שיקדם את האתר.

איך אפשר לשפר את הקידום האורגני באתר?
קיימות דרכים רבות לשיפור הקידום האורגני. האתר המקודם דורש עבודה מסביב לשעון. ראשית כל, חשוב לבצע חקר מילות מפתח. כלומר, לראות אילו מילות חיפוש מתאימות יותר ואילו ביטויי זנב כדאי להוסיף.

שנית, חשוב לדאוג לתכנים איכותיים ולשלב את מילות המפתח בתוך התכנים האלה באופן טבעי. דאגו לתכנים שנותנים ערך מוסף לגולשים דוגמת מדריכים או טיפים. את אלה אוהבים הגולשים במיוחד. לצד התכנים חשוב לעצב את האתר כך שיהיה נעים לעין מבחינת צבעים, תמונות וסרטונים.

הגולשים אוהבים לבחון את העיצוב של האתר, והם מתמצאים טוב יותר באתר שיש בו צבעים מותאמים, נעימים ורגועים. בנוסף לעיצוב, מומלץ לבחון את ההיררכיה באתר ולבדוק אם היא נעשתה כראוי ואם הגולש יודע בדיוק היכן הוא נמצא בכל רגע נתון.

דברים נוספים שכדאי לדאוג להם הם מהירות טעינת האתר ורספונסיביות לנייד. גם אם יש לכם תמונות וסרטונים רבים, חשוב שהאתר ייטען תוך שניות בודדות, אחרת הגולשים יאבדו עניין ויעברו לאתרים אחרים. בימינו קיימים תוספים שמאיצים את מהירות האתר. רספונסיביות לנייד חשובה על מנת להתאים את האתר אל המכשירים הניידים שמהם נוטים הגולשים לגלוש בכל עת. 

ראינו שיש דברים רבים שחשוב לבחון ולדאוג להם על מנת לשפר את האתר המקודם באופן אורגני. אתם כבעלי עסקים אינכם צריכים לעשות זאת לבד. חברת וובס מציעה לכם שירותי קידום אתרים אורגני מקצועיים ואיכותיים. היא בוחנת כל לקוח ומתאימה לו את השירותים הטובים ביותר.