כשלוש שנים נותרו עד לשיגור משימת בראשית2, אשר מתוכננת לנחות על הירח. אמש הכריזו בעמותת SpaceIL, שנמצאת בישורת האחרונה של בחירת הניסויים אשר ישתלבו במשימה, על ניסוי נוסף המצטרף למשימה - בשיתוף פעולה עם Lunaria One. מדובר בניסוי מיוחד, במסגרתו יגדלו צמחים על הירח. כאמור, מדובר בפרויקט המהווה צעד חשוב לקראת הוכחת יכולת גידול צמחים בתנאי ירח לצרכי מזון, רפואה, וייצור חמצן עבור אסטרונאוטים שיינחתו על הירח בעתיד, כמו גם ללמוד דרכים חדשות למקסם ייצור מזון בר קיימא כאן על כדור הארץ.

צוות החוקרים מורכב מקונסורציום בינלאומי של מהנדסים, ביולוגים ואנשי מקצוע בתחום החלל, והצוות הביולוגי מורכב מחוקרים מתחומי מחקר של ביולוגיה והדמיה של צמחים. מרכז הצוות הינו פרופ' סיימון ברק, מהמכונים לחקר המדבר ע"ש יעקב בלאושטיין באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.  

לביצוע הניסוי המכונה Aleph, גויסו מומחי התחומים בהנדסה, ביולוגיה וחינוך. כיוזמה משותפת לטובת הכלל, הפרויקט כרוך במאמץ משולב של מספר רב של ארגונים ברחבי העולם , חברות מסחריות, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, אוניברסיטאות אוסטרליות  QUT, RMIT, ANUואוניברסיטת קייפטאון בדרום אפריקה. בנוסף לצוות המומחים, צוות Aleph יזמין אנשים בגילאים שונים מרחבי העולם להציע פתרונות ייחודיים לאתגרים שעולים בפרוייקט הזה. 
 
כזכור, בראשית2 תכלול חללית אם ושתי נחתות שינחתו משני צדי הירח. חללית האם תמשיך להקיף את הירח במשך כחמש שנים נוספות. הניסוי הנבחר ישתלב באחת הנחתות הללו. במסגרת הניסוי, תא ייעודי קטן אטום הרמטית, יישא זרעים וצמחים בעלי יכולת לשרוד במצב רדום/מיובש ויכולים "להתעורר" מחדש בעת ההשקיה. סוגי הצמחים יבחרו בקפידה בהתאם ליכולת גידול מהיר ויכולת עמידה בטמפרטורה קיצונית. לאחר הנחיתה על הירח, צמיחת הצמחים תנוטר במשך 72 שעות כאשר נתונים ותמונות יועברו תוך 24 שעות.  
 
שמעון שריד, מנכ"ל עמותת SpaceIL ציין כי "לניסוי הנבחר יש ערך עצום הן לחיים שלנו כאן בכדור הארץ והן להתקדמות האנושות בחקר חלל. בחינת גידול צמחים בתנאי קיצון יוכלו לסייע לנו לפעול נכון בעתיד באשר לביטחון תזונתי ככל שהאקלים כאן משתנה ובאשר לחלל, גידול צמחים יסייע לאנושות במשימות ארוכות טווח. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם Lunaria One ונרגשים מכך מאוד". 

פרופ' סיימון ברק, מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ורכז הצוות הביולוגי של Lunaria One, סיכם ואמר כי: "כדור הארץ ומשאביו הם סופיים. קיומה העתידי של האנושות תלוי בהגעה לכוכבים".