מה שהופך בעיניי את פיפ"א 23 למשחק ספורט מצוין הוא התוכן הרב שהוא מעניק לשחקנים, מה שמצפה במעט על העובדה שכמו מרבית כותרי הספורט הדיגיטליים, קשה לזהות את ההבדלים והשדרוגים משנה לשנה.

נתחיל מהשורה התחתונה, אם אתם מעריצי כדורגל אז אתם תאהבו את פיפ"א 23, בדיוק כמו שאהבתם או הייתם אוהבים את ההוצאות הישנות בסדרה. מבחינת משחקיות, שליטה בשחקנים ובכדור, וכמובן ההצגה הויזואלית, אין תחרות לדרך שבה הסימולציה מגישה ומנגישה את עולם הכדורגל לשחקן. עם זאת, אני יכול להמליץ על רכישה רק למי שעושה את הקפיצה לקונסולות המשחק של הדור החדש או למי שויתרו בשנתיים האחרונות על המשחק, זה בהחלט הזמן להשתדרג. 

במבט ראשוני קשה להבחין בשינויים דרסטיים, במיוחד שמשחקים בזווית מצלמה רחוקה מהמגרש, אבל משתמשי PS5 ו-אקס בוקס אקס, יהנו מלמעלה מ-6,000 אנימציות ייחודיות וחדשות במשחק, שנלכדו בטכנולוגיית  HyperMotion2 שמשפר בצורה דרסטית את תנועת השחקנים עם ובלי הכדור, ומכניס הרבה יותר חיים לדמויות ועוזר להכניס אתכם לאווירה של המשחק. בנוסף, השנה גם יכולות הכדרור השתדרגו עם מערכת "מגע אקטיבי" (ACTIVE TOUCH), שמשפרת את נתיבי הכדרור של השחקן, ומשדרגת את הזרימה של התנועה עם הכדור. שני הפיצ'רים האלה באים לידי ביטוי במיוחד שרואים את השידורים החוזרים של המהלכים השונים, שמתחיל להיות קשה להבחין בין עולם המשחק והעולם האמיתי.

בניגוד למשחקי ספורט פופולאריים אחרים, בהחלט אפשר ליהנות מפיפ"א 23 בלי לשלם מעבר לעלות המשחק. נכון שגם פה יש מוד אספנים, "ULTIMATE TEAM", שמציע לכם לשחרר מזומנים בשביל שדרוגים, אבל זה טיפה בים לעומת כמות התוכן המוצעת. המשחק, שפותח על ידי EA Sports ומופץ בידי Electronic Arts, מכיל למעלה מ-30 ליגות ברישיון, מעל 100 אצטדיונים מורשים, מעל 700 מועדונים ו-19 אלף שחקנים, בהם הכוכבים הגדולים ביותר בעולם כמו מסי, רונאלדו ועוד. כיאה לתקופתנו, שבה יש הבנה שכדורגל הוא לא משחק לגברים בלבד, השנה אפשר לשחק בגביע העולם 2022 לגברים ונשים, בנוסף למועדוני כדורגל וליגות נשים שכבר כלולים במשחק, ונוספים יצטרפו עוד במהלך העדכונים של הכותר הנוכחי.

כפי שהדגשנו בהתחלה, יש לא מעט לעשות בפיפ"א, בין אם זה אונליין לשחק נגד חברים או יריבים רנדומליים ברשת, וגם אם אתם אנשים לא חברותיים שמעדיפים לשחק נגד המחשב, ה-AI המצוין של המשחק יספק לכם אתגר בכל מוד אפשרי, ולא חסר. על פיפ"א Ultimate Team אני לא ארחיב, אישית אני לא אוהב מודים שמחפשים לרוקן לי את חשבון הבנק, אפילו שאני יכול להעריך את הכוונה מאחורי המוד, שזה להרכיב את קבוצת החלומות שלכם משחקני עבר והווה, זאת באצעות זכייה ורכישת חבילות הכוללות את הכרטיסים של השחקנים, ולהתחרות מול העולם.

אבל גם אם אתם מתנגדים ל-PAY TO WIN כמוני, לא יחסר לכם מה לעשות במודים האחרים של המשחק, שישרפו לכם שעות. בין אם מדובר במשחקי תצוגה, שבהם תוכלו לבחור את הקבוצות הטובות בעולם או לייצר קבוצה משלכם, או אולי תעדיפו לשחק בטורנירים כמו ליגת האלופות או גביע העולם, והכל בפרזנטציה מדהימה, כולל ההכנות של הקהל והשחקנים לפני המשחק.

בנוסף גם השנה חוזרים מודים פופולאריים כמו Volta, כדורגל רחוב של 3 על 3 או 5 על 5 במגרשים אקזוטיים ברחבי העולם, עם יכולות מיוחדות שאפשר להצמיד לשחקן שלכם כמו עוצמה חזקה במיוחד לבעיטה, מהירות על ועוד. המוד הזה כולל גם משחקי ארקייד, שאפילו אם בהתחלה נראים מטופשים הם מאוד מהנים, במיוחד שמשחקים עם חברים.

מוד משחק נוסף שלפחות אותי העסיק שעות ארוכות הוא Pro Clubs - במוד הזה אתם בוחרים שחקן אחד, ומשחקים בעמדה שנבחרה אונליין יחד עם קבוצת שחקנים, עדיף חברים, מול קבוצת שחקנים אחרת. גם אם אין לכם חברים שמשחקים בפיפ"א כדי לייצר קבוצה משלכם, אתם יכולים להצטרף לקבוצות קיימות או סתם להיכנס למשחק רנדומלי, ולשפר את השחקן שלכם. קשה לתאר את תחושת העילאיות כשהכדור מגיע אליכם בטעות בדקה התשעים ואתם דוחקים אותו פנימה לשער ניצחון.

המוד האחרון, אבל בהחלט לא הכי פחות חביב, הוא Career Mode, שמאפשר לכם להיות שחקן או מאמן בקבוצה. כמאמן תשלטו על לוז האימונים, רכישות והחלפת שחקנים, וכמובן תצטרכו להתמודד עם לא מעט דרמה מחוץ למגרש. כשחקן בעיקר תצטרכו לעמוד ביעדים שיציבו לכם כדי לבסס את מעמדכם בקבוצה, אבל השנה יש לא מעט אירועים (בדמות הודעות ואופציות לבחירה) שילוו את העונה, וההחלטות שתקבלו ישפיעו על צורת המשחק שלכם והתפתחות השחקן.

בשורה התחתונה פיפ"א 23 לא עשה מהפכה בעולם סימולציות הספורט, אבל הוא עשיר בתוכן, הוא מהנה מאוד, ואם דילגתם בשנים האחרונות, או בדיוק שדרגתם לקונסולת משחק חדשה, זה הזמן לפנק את עצמכם בקצת אקשן על המגרש. עותק המשחק התקבל על ידי עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק בישראל.