הסמארטפונים המתקפלים הפכו נפוצים יותר ויותר בשנים האחרונות, כאשר לצד הדגמים שקיימים כיום בשוק - בין אם ניתן להשיג אותם ברחבי העולם (דוגמת סדרת המתקפלים של סמסונג) ובין אם לאו (סדרת המתקפלים של וואווי, והמכשיר של שיאומי) - נראה שחברה אחת נותרה מאחור במירוץ. הפעם, בניגוד לפיתוחים טכנולוגיים רבים, החברה שנותרה מאחור במירוץ היא אפל - שעדיין לא הכריזה על מוצר בקטגוריה זו. 

המכשיר החדש של אפל שהולך לשבור את השוק
הולכת בעקבות סמסונג? השינוי המטורף שמתוכנן באייפון

דיווח שפורסם ב-The Elec טוען, כי לא רק שאפל מנסה לשתלב במירוץ המתקפל, אלא שהיא מנסה לעשות זאת בצורה שונה מאשר המתחרות. כאמור, הדיווח מסתמך על מקורות הטוענים כי חטיבת המובייל של סמסונג קיימה בחודש שעבר פגישה עם ספקים, שעסקה בשוק הסמארטפונים. במהלך הדיונים הללו, נציגי סמסונג אמרו לכאורה כי הם מצפים לכך שאפל תכריז בעוד כשנתיים על המכשיר המתקפל הראשון שלה. 

פרט מעניין הוא, סוג המכשיר המדובר. לדברי הגורמים הללו, אשר צוטטו בדיווח, המכשיר המתקפל הראשון שאפל תציג, צפוי להיות טאבלט, או מחשב נייד מתקפלים - ולא אייפון מתקפל. 

דוח שפורסם בחודש שעבר ב-CCS Insight מאשש את הפרטים הללו, שכן הוא כולל טענה לפיה השקת אייפון מתקפל מהווה מהלך מסוכן עבור אפל, וכי יהיה הגיוני יותר להתנסות בטכנולוגיה זו באייפד חדש. עדיין לא ברור כמה מוצר כזה צפוי לעלות, אך האנליסטים מעריכים כי תג המחיר הסופי עשוי להיות 2,500 דולרים.