החלטתו של המיליארדר אילון מאסק, בעלי הרשת החברתית טוויטר, על השינוי במדיניות הוי הכחול בפלטפורמה, עוררה סערה רבה. כאמור, במסגרת המדיניות החדשה, המשתמשים ייאלצו לשלם שמונה דולרים מדי חודש כדי שיוכלו "לשמור" על הוי הכחול, המאשר למעשה כי מדובר במשתמש אמיתי של אדם או ארגון מסוים, ולא מתחזה. מאסק עצמו הגיב לביקורת כאשר פרסם מם המשווה בין התשלום לטוויטר, לבין עלות כוס קפה ברשת "סטארבקס".

באופן רשמי: מאסק השלים את רכישת "טוויטר" - וזה היה הצעד הראשון שלו
ביידן נגד מאסק: "רכש חברה שמפיצה שקרים ברחבי העולם"
לאחר רכישת טוויטר: אילון מאסק הורה על פיטורי ענק ברשת החברתית

בעלי טוויטר עורר סערה נוספת במהלך סוף השבוע, כאשר הגיב למשתמש בשם Chairman שטען כי עובדי טוויטר נהגו לגבות אלפי דולרים, ואף יותר מכך, בעבור הסימן הנחשק כל כך על ידי משתמשים רבים. הוא הסביר כי "עובדי טוויטר מכרו את אימות החשבון בעבור למעלה מ-15 אלף דולרים. הם סירבו לאמת חשבונות מסוימים דרך האפליקציה הרגילה, ואז הציעו למשתמשים - כולל לי - לקבל את האימות תמורת תשלום כסף. דרושה חקירה".

המיליארדר אישר את הטענות של המשתמש, אשר הגיב בתגובה: "אנשים רבים כועסים על כך שיידרשו לשלם שמונה דולרים בשביל שיוכלו לאמת את חשבונם - לאחר ששילמו 15 אלף דולרים בשביל זה. מספר האנשים ששילם עבור הוי הכחול - גבוה משאתם חושבים. מי שניהל את האופרציה הזו - הרוויח לא מעט". 

בתוך כך, דרור גלוברמן מערוץ 12, התייחס להתפתחויות האחרונות בנושא וציין בשיחה עם אראל סג"ל וחיים לוינסון כי "בעשור האחרון, טוויטר הפסידה מדי שנה כסף, ואם משווים את הכוח והפופולריות שלה ביחס לאחרות - היא הייתה צריכה להרוויח לפחות משהו. אנו יודעים שני דברים לטווח הארוך - למאסק יש מחשבה להפוך את טוויטר לאפליקציה מסוג אחר, אפליקציה שיש בה הכל".

אילון מאסק קנה את טוויטר. צילום: רויטרס

"זו מחשבה מעניינת, כי יש בה כמה מאות מיליוני משתמשים וזה יכול להיות מורחב לעוד אפיקי הכנסה", ציין ב-103FM, "אין אפליקציה שמחברת את כל הדברים יחד. בטווח הקצר יותר נראה שהוא רוצה למצוא אפיקי הכנסה מטוויטר כמו שהוא היום, שאנשים מיוחסים כמונו יצטרכו לשלם על הווי הכוח, שלא נותן רק סוג של וידוא אלא סמל סטטוס".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>

הוא הדגיש כי "יש הרבה התמרמרות על הדבר הזה, שכן הווי אמור לאמת שאתה אישיות בעלת משמעות. כשאתה קורא מישהו עם וי כחול זה אמור לתת לך רמת ודאות גבוהה יותר ולגבי זה שאתה קורא דברים של מישהו שלקח אחריות. כשכל אחד יוכל להשיג ככה אימות - הדבר הזה שנותן תוקף יילך לאיבוד. עכשיו אנשים יוכלו לאמת את עצמם ולשקר חופשי". הוא סיכם: "הווי הכחול אמור להראות שיש למישהו אחריות אישית. מאסק בעד להסיר כמה שאפשר את מגבלות חופש הביטוי הקיימות בטוויטר, זה ויכוח ערכי שהופך להיות גם פוליטי. התרגלנו שמי שקצר, ויראלי ומטנף צף למעלה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm