הסתבכות נוספת? איש העסקים המיליארדר אילון מאסק, שרכש את הרשת החברתית "טוויטר" בסכום של 44 מיליארד דולר והפך בעקבות כך לאיש העשיר בעולם, ממשיך לייצר כותרות לאחר שהערב (שני) הוא צייץ תמונה של חייל ורמאכט נאצי בטוויטר, ולידה כתב: "איך הזמנים השתנו". בצילום מופיע חייל הנושא על גבו כלוב ובו ציפורים כשעל הצילום נכתב: "שלוש הודעות שלא נקראו".

לאחר רכישת טוויטר: אילון מאסק הורה על פיטורי ענק ברשת החברתית
באופן רשמי: מאסק השלים את רכישת "טוויטר" - וזה היה הצעד הראשון שלו

חיילי הוורמאכט ביצעו פשעים רבים במהלך מלחמת העולם השנייה, בעיקר בחזית המזרחית. בעבר היה נהוג להפריד בין הוורמאכט לבין פשעי המלחמה של הנאצים, שיוחסו רובם לאס אס. אולם מחקרים, יחד עם תגליות חדשות, הפריכו טענה זו.

הגולשים לא נותרו אדישים ותקפו את מאסק: אחד מהם כתב: "שמישהו יחסום לו את החשבון וייקח לו את הטלפון". גולש אחר צייץ: "בואו נשתמש ביוני הדואר של הוורמאכט הגרמני ממלחמת העולם השנייה כדי להמחיש התפתחות טכנולוגית בצורה מדהימה. אין דוגמה טובה יותר, אילון?". 

ביום שישי הורה איש העסקים להיערך לפיטורים ברשת החברתית טוויטר, אותה רכש לאחרונה כאמור. 7,500 העובדים קיבלו הודעה בדואר האלקטרוני בה נכתב כי הקיצוצים אמורים להתחיל מיד. על פי הודעות פנימיות, נראה כי כמחצית מעובדי טוויטר צפויים לאבד את מקום עבודתם.

העובדים קיבלו הודעה כי הפיטורים אמורים להתחיל, על פי עותק של ההודעה שראה ה"ניו יורק טיימס". הם קיבלו הוראה ללכת הביתה ולא להגיע אל המשרדים. ההודעה, שהגיעה מכתובת גנרית והייתה חתומה במילה "טוויטר", לא פירטה את המספר הכולל של הפיטורים.

"במאמץ להציב את טוויטר בדרך הכי טובה, נעבור את התהליך הקשה של צמצום כוח העבודה הגלובלי שלנו", נכתב באי-מייל לעובדי החברה. "אנו מכירים בכך שהדבר ישפיע על מספר אנשים שתרמו תרומות חשובות לטוויטר, אך פעולה זו נחוצה למרבה הצער כדי להבטיח את הצלחת החברה בעתיד".