המחשב הנייד החדש מבית לנובו, ה־Lenovo Legion S7, שכולל את המעבד החדש דור 12 של אינטל - ממחיש את האבולוציה שעבר תחום החומרה בעולם הגיימינג: עוצמתי יותר, ובעל דגש על ניידות וחופש תנועה.

לפני שניכנס לפרטים הקטנים, צריך לתת את השורה התחתונה: ה־S7 של לנובו בנוי בצורה חזקה, הוא מאוד קומפקטי עבור לפטופ גיימינג, והוא מצויד בחומרה עוצמתית, כולל כרטיס מסך סופר מקצועי עם קצב רענון גבוה וסוללה מצוינת - וכל זה מתאפשר הודות לשילוב המעבד ההיברידי דור 12 של אינטל.

מיד נרחיב על המפרט הטכני של המחשב, כולל מה שחסר, אבל צריך להתחיל בשינוי בכוח העיבוד של המחשבים הניידים. המחשב של לנובו כולל כאמור את המעבד החדש של אינטל, דור 12, שנקרא אלדר לייק.

לראשונה אינטל יצרו מעבד היברידי המשלב שני סוגים שונים של ליבות בתוך מערכת שבבים אחת, זאת על מנת להגיע לביצועים טובים יותר תוך חיסכון באנרגיה. ליבה אחת היא ליבת ביצועים, גדולה ומשופרת. השנייה היא ליבת אפישנסי, כלומר קטנה יותר ויעילה יותר בעיקר בצריכת אנרגיה.

ליבות הביצועים משפרות בכ־19% את עוצמת העיבוד והיכולת מהדור הקודם, בעוד ליבות היעילות משיגות ביצועים טובים יותר ב־40% ממעבדי הדור הקודם - באותה רמה של צריכת אנרגיה.

כדי לחלק את העבודה בצורה הכי יעילה בין שתי הליבות, השיקה אינטל פיצ'ר חדש שנקרא ט׳רד דירקטור, שיודע לנתב איזו פעולה הולכת לכל ליבה, ואיך לחלק את העבודה בין ליבות בצורה הטובה ביותר. ליבות הביצועים יערכו חישובים כבדים וכן הרצה של משחקים ותוכנות יצירת תוכן, ליבות היעילות יריצו משימות קלות כמו תוכנות בסיסיות ובדיקת מיילים, והט׳רד דירקטור ישמש כמנהל עבודה.

שילוב המעבד יחד עם היכולת לשחק עם צריכת האנרגיה של מחשבי גיימינג מאפשרים ללנובו לייצר את ה־S7 - שמבחינת נראות (גודל ומשקל) הוא מזכיר לפטופ יוקרתי המשמש לענייני משרד, אבל למעשה מדובר במפלצת ביצועים שתענה לכם על כל הצרכים, ובמשקל נוצה.

מבחינת מפרט, ה־Legion S7 כולל כאמור מעבד אינטל i7 דור 12, שפותח פה במעבדות אינטל בישראל. המחשב, המגיע עם מסך 16 אינץ', שוקל 2.2 ק"ג בלבד - הישג מרשים למחשב גיימינג. עם זאת, יש לציין כי המטען שלו (שמורכב משני חלקים) שוקל לא מעט, אז בדרכים צריך לקחת זאת בחשבון.

הוא מאוד יפה לעין, עם גוף אלומיניום קשיח ועמיד, כאשר היציאות מפוזרות בצורה שווה בחלקיו הצדדיים והאחוריים, והן מסומנות ומוארות בצורה חכמה.

הלפטופ מגיע עם זיכרון RAM 16GB, ואפשרות להרחיב עד 24GB. גולת הכותרת, ומה שיאפשר לכם לשחק בכל המשחקים הגדולים והחשובים, היא כרטיס מסך GeForce RTX 3060 של Nvidia - דבר שלא רגילים לראות במחשבים ניידים בגודל כזה.

השילוב הזה של חומרה מאפשר ביצועים נהדרים. המחשב מהיר ואולי לא פחות חשוב מכך לא מרגישים אותו מתחמם יותר מדי, בטח שלא במטלות יומיות או אפילו בתוכנות כבדות. מבחינת משחקים, קיבלתי תוצאות נהדרות במשחקים תובעניים כמו פיפ"א, קול אוף דיוטי ועוד - בדגש על משחקי רשת. כאן חשוב לציין כי בלפטופ אין כניסה מובנית לכבל רשת, והוא בנוי על חיבור WIFI חזק במיוחד.

מבחינת תצוגה המסך, הוא מגיע עם פאנל IPS וקצב רענון 165Hz, תומך ברזולוציית 2560x1600. זה אומנם לא 4K, ואפילו לא 2K, אבל האיכות עדיין מאוד מרשימה, עם תמונה חדה וצבעים חיים. בנוסף, יש אפשרות לחבר צגים חיצוניים, עם אפשרות לרזולוציה של עד 8K. כמו כן, ניתן להטות את המסך כך שהוא יהיה שטוח לחלוטין. מעבר לתצוגה היפה במשחקים, מדובר במסך נהדר לצפייה בסרטים ובסדרות.

בנוסף, הלפטופ מצויד בכל היציאות החשובות (HDMI ו־USB), כמו כן יש יציאה לאוזניות ו־Thunderbolt 4. הרמקולים של חברת הרמן מספקים צליל היקפי איכותי, והמקלדת מאוד נוחה לשימוש ומצוידת באורות RGB להקלדה נוחה בלילה. המכשיר גם מגיע עם מצלמת רשת איכותית, וסוללה חזקה שמאפשרת שעות של עבודה וצפייה ללא חיבור למטען, אם כי משחקים יידרשו כמובן יותר כוח.

מחיר מומלץ לצרכן - 8,293 שקל.