כנס הפודטק הבינלאומי השנתי FoodTech IL של חממת הפודטק The Kitchen של קבוצת שטראוס נערך בשבוע שעבר בהיכל התרבות בתל אביב, והוצגו בו כ־70 סטארטאפים ישראליים המובילים בתחום.

בכנס נכחו כ־1,800 משתתפים מהארץ ומעשרות מדינות, ובהם יותר מ־200 משקיעים, ביניהם מנהלים בכירים מ־Unovis, CPT, Ingredion ו־Viola. השתתפו גם מובילי חדשנות ובכירים מתאגידי מזון בינלאומיים, כגון Nestle, Uniliver, PepsiCo, Danone ,Mondelez ו־Givaudan.

בין הסטארטאפים שהציגו טעימות באירוע: חברת Better Juice, המפתחת תהליך טבעי להפחתת 30% מכמות הסוכר המצוי במיצי פירות; חברת Meala, שבעזרת הטכנולוגיה שלה מייתרת את השימוש בתוספי מזון מזיקים המשמשים לשיפור המרקם והטעם בתחליפי בשר; חברת Yeap, המפתחת תהליך ייחודי להפקת חלבונים העשויים משמרים ולצמצום בזבוז מזון בתעשייה; Mush Foods, המגדלת שורשי פטריות מאכל ליצירת מנות היברידיות המשלבות בשר וחומר גלם מהצומח; וחברת Imagindairy, המפתחת חלבוני חלב אמיתיים, איכותיים ובני־קיימה במחירים נוחים, ובכך משחררת את עולם החלב מתלות בבעלי חיים.

עוד השתתפו: חברת SavorEat, בעלת השף־רובוט המבשל ומייצר באופן דיגיטלי חלופות בריאות ובנות־קיימה לבשר ולדגים; חברת Wilk, המפתחת טכנולוגיות לייצור חלב שד אנושי וחלב מן החי; חברת Zero Egg, המפתחת תחליף מזין לביצה על בסיס צמחי בטעם, במרקם ובפונקציונליות של ביצה אמיתית; חברת Maolac, המחקה את היתרונות של חלב האם באמצעות שימוש ביותר מ־1,500 חלבונים פונקציונליים להעשרת מזונות ותוספי תזונה; וחברת Vanilla Vida, שפיתחה טכנולוגיה ייחודית לגידול וניל בצורה יעילה ומכל מקום בעולם.

"העולם השתנה וגם אנחנו", אמרה בכנס עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס. "אנו ניזכר כדור שהוביל את מהפכת הפודטק - המהפכה שלא רק תייצר עוד אוכל, אלא תוודא שהוא בריא, בטוח ומקיים".

יהונתן ברגר, מנכ"ל The Kitchen, הוסיף: "בעשור האחרון הוכחנו שישראל היא מעצמה גם בתחום הפודטק. סטארטאפים ישראליים גייסו יותר מ־620 מיליון דולר רק בתחום החלבון האלטרנטיבי ב־2021 עם שיעור צמיחה של 450% בשנה".

דרור בין, מנכ״ל רשות החדשנות, אמר בכנס כי הם ״שמחים לראות את הגדילה העצומה של תחום הפודטק בישראל בשנים האחרונות - זאת עדות לחוזק של היזמות ושל החדשנות הישראלית בתחומים מגוונים".