חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, מובילה עולמית בפתרונות לתקשורת V2X (Vehicle to Everything), הודיעה היום על הסכם לשיתוף פעולה עם ענקית האלקטרוניקה היפנית מוראטה Murata Manufacturing)) שנועד להציל חיים בכבישים באמצעות טכנולוגיה פורצת דרך. במהלך חמש השנים האחרונות מוראטה פיתחה מודול V2X, שבליבו מערך השבבים של אוטוטוקס, והוא כיום הבשל מסוגו ומוכן לייצור סדרתי. ייצור היחידות הראשונות כבר החל והייצור הסדרתי יתחיל בתחילת שנת 2023.

מוראטה היפנית, היא יצרנית עולמית מובילה של מודוליBluetooth  ו-Wi-Fi, ממיריDC-DC  וספקי כוח AC-DC. הכנסות מוראטה בשנת הכספים שהסתיימה במרץ 2022 הסתכמו בכ-1.81 טריליון ין יפני והיא מעסיקה למעלה מ-76,000 עובדים.

המודול של מוראטה, שבליבו מערך השבבים של אוטוטוקס, נבחר לאחרונה לייצור סדרתי על ידי יצרנית רכב סינית בעלת פעילות עסקית ענפה באירופה. בתחילת שנת 2024 יעלו על כבישי סין ואירופה מכוניות המצוידות במודול V2X החדש. מעבר לביצועיו הגבוהים, המודול החדש מבטיח עמידות ממושכת אפילו בתנאים הסביבתיים המאתגרים ביותר.

המודול החדש מוסיף לרכב יכולות חדשות, וביניהן: התראת V2V (Vehicle to Vehicle) המאפשרת זיהוי מוקדם של סכנה מכלי רכב מוסתר ועם גילויו המערכת מפעילה את הבלמים כדי למנוע התנגשות.

המודול מספק גם התראות V2I (Vehicle to Infrastructure) על ידי תקשורת בין המודול להתקני תשתית בצד הדרך, המאפשרת לנהג להתאים את מהירות הנסיעה לרמזורים. פונקציה זו חוסכת שימוש בסוללה ברכב החשמלי או משפרת את צריכת הדלק ברכב בנזין. יכולות נוספות אחרות כוללות מניעת תאונות בצמתים, הגנה על כלי רכב דו-גלגליים, תגובה לתאונות, עדכונים על תנאי הדרך ועוד.

טכנולוגיית ה-V2X של אוטוטוקס תומכת בשני תקני התקשורת DSRC ו-C-V2X - ובכך היא מאפשרת ללקוחות לפעול באזורים שונים בעולם (כמו אירופה, סין, צפון אמריקה וכדומה) – באמצעות מודול זהה יחיד שבו מבצעים הגדרה פשוטה של תוכנה. תכנוני המערכות לא משתנים ולכן העלויות ההנדסיות מצטמצמות.     

רם שלום, סמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק לאזור אסיה-פסיפיק ב-Autotalks, מסר: "אנו גאים לשתף פעולה עם מוראטה כדי להביא לשוק פתרונות V2X בשלים ועתירי ביצועים. ההשקה הרשמית של קו מוצרי ה V2X של מוראטה, היא אבן דרך משמעותית שהיא תולדה של חמש שנות פיתוח משותף, אימות, בדיקות מקיפות ואופטימיזציה של תכנון. המבחר העשיר של מודולים בטכנולוגיית V2X של מוראטה יסייע ללקוחות בתעשיית הרכב להאיץ את המסחור של מוצרי ה-V2X שלהם. אנו צופים ששיתוף הפעולה יניב זכיות נוספות בפרויקטי ייצור סדרתי של יצרניות רכב מובילות".

אוטוטוקס מסייעת לצמצם תאונות דרכים ולשפר את זרימת התנועה באמצעות מערכי שבבים. שבב ה-V2X של אוטוטוקס הוא החיישן היחיד ברכב המסוגל לספק מידע על רכבים או משתמשי דרך אחרים מוסתרים, גם במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים. הטכנולוגיה משפרת באופן משמעותי את הבטיחות הכוללת בכביש ע"י קישור בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנועים והולכי רגל. אוטוטוקס שעובדת כיום עם 8 יצרניות רכב (OEMs) הכפילה בשנה האחרונה את צבר ההזמנות שלה ל-200 מיליון דולר. אוטוטוקס גייסה מהקמתה יותר מ-150 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-120 עובדים בישראל, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.