עבור אנשים עם מוגבלות בתנועה או בדיבור, מערכת ממוחשבת העוקבת אחר תנועות העיניים ומתרגמת אותן לפקודות מחשב יכולה לפתוח אפשרויות חדשות לתקשורת עם אנשים אחרים. ד"ר ארט דה ג'יאס, מייסד ומנכ"ל סינופסיס (Synopsys) העולמית, היה עד לאפשרויות אלה במהלך ביקור בבית הגלגלים בהרצליה. הארגון קיבל תמיכה מסינופסיס מאז שנת 2016, כולל תרומה של מערכת למעקב אחר תנועות עיניים.

"הביקור בבית הגלגלים היווה הזדמנות להיות עד להומניות במיטבה", הסביר דה ג'יאס. "הארגון הגיע לאיזון יפהפה בין נתינה אכפתית לבין טכנולוגיה ספציפית מאוד לשיפור איכות החיים ולהרחבת האופקים של אנשים המתמודדים עם שיתוק מוחין וניוון שרירים. זה פשוט מדהים לראות טכנולוגיה המשמשת לשיפור איכות התקשורת בין משתמשים. אני גאה מאוד שסינופסיס ישראל מסייעת ותורמת לעבודה הנהדרת שבית הגלגלים עושה עבור קהילה זו. כמו כן, התרשמתי עמוקות מהאכפתיות, ההתמדה והחיבה הכנה שמוענקות על ידי כל חבר בצוות הארגון".

דה ג'יאס פגש את יהודה פרידמן, מנכ"ל בית הגלגלים, ואת הילה ינאי, מנהלת מרכז יום "גלגל התנופה". אחד מהרגעים החשובים בביקור של ד"ר ארט דה ג'יאס היה הצפייה במשתתפים שהפעילו את המערכת למעקב אחרי תנועות העיניים. השימוש במערכת מאפשר לילדים ולבוגרים עם מוגבלות מוטורית להכין שיעורי בית במחשב, להעלות פוסט לפייסבוק, לכתוב הודעות וואטסאפ, לצפות ביוטיוב או לבצע כל פעילות אחרת במחשב.