באמצעות ארכיטקטורה קוגניטיבית שמדמה תהליכי חשיבה אנושיים, ויחד עם טכנולוגיה של Dialogue To Action שפיתחה החברה, הצליחו לבנות דמויי אדם למשימות מיוחדות שמתקשרים בשפה טבעית ואנושית, ומסוגלים לבצע פעולות בעולם העבודה והשירותים. סוכני הבינה המלאכותית העונים לשם  "HumAIns™" הם בעלי איכויות אנושיות עם יכולות בינה מלאכותית.

ניסן ירון, מנכ"ל אינפריס: "שמחים לחשוף היום פריצת דרך בתחום ה Generative AI, שמאפשרת לראשונה למודלי שפה גדולים להתחבר לשירותים דיגיטליים ולבצע פעולות בעולם האמיתי". ניסן שמשמש כמנכ"ל החברה מיום היוסדה, רס"ן מודיעין במילואים ומתמחה בעולמות הסלולר, הוביל את אינפריס לשמונה פטנטים מאושרים על פיתוחים מיוחדים בתחום ממשקי-אדם מכונה. 

במה זה שונה מעוזרות קוליות?

 Siri, Google Home ואמזון אלקסה הם כולם עוזרים מבוססי Natural Language Understanding. הם יכולים לזהות שאלות, לענות עליהן מתוך בנק תשובות ולבצע פקודות בסיסיות. לעומת זאת, הם לא מסוגלים ליצר שפה. כל הטקסטים שהם פולטים מתבססים על תבניות שהוגדרו מראש. הם מתוכנתים להגיב לפקודות ושאילתות ספציפיות והטכנולוגיה שלהם לא מסוגלת לדבר.

לעומת זאת, טכנולוגיה מבוססת Natural Language Generation כמו GPT-3 מייצרת טקסט דמוי אדם באמצעות למידה עמוקה. עם זאת, היא מבוססת על הרעיון של טקסט נכנס/טקסט יוצא. הטקסט סטטיסטי ובלתי צפוי, ואי אפשר לחבר אותם לעצמים פיזיים או לבצע משימות.

Inpris HumAIns™ מגשרת בין NLU ל-NLG. לראשונה ניתן גם לשוחח באופן טבעי ולנהל דיאלוג חופשי שמוביל לביצוע משימות. Inpris HumAIns יכולים להגיב לכל טקסט אנושי בתגובה אנושית מנוסחת, להבין סמנטיקה וסאב טקסט ולמלא משימות שעד כה רק בני אדם היו יכולים לבצע.

במהלך השנה האחרונה כ-1000 נהגים ישראלים רכשו מערכת לנהיגה בטוחה הכוללת עוזרת אישית המבוססת על הטכנולוגיה. באמצעותה הם ניסחו הודעות וואטסאפ, איתרו מקומות עצירה, התייעצו על מוסיקה ובידור, שלטו ב-Spotify, התקשרו ועוד.הכל באמצעות שיחה חופשית לחלוטין.

"אנו משתפים פעולה עם אחת החברות הגדולות בישראל עבור יצירת רובוט שירות לקוחות, ועם רשת חינוך מהגדולות בישראל עבור יצירת עוזר הוראה. רשימת ההמתנה כוללת חברות רכב, תיירות ועוד", אמר ירון. 

Inpris מפתחת ממשקי אדם-מכונה כבר כעשר שנים. החברה זיהתה כי קיימת בעיה לשלוט במסכי מגע ללא קשר עין ובנתה מספר טכנולוגיות לשליטה ללא מבט במסכי המגע. ב-2016 החברה החליטה להתמקד בעולם הרכב ויצרה מערכת הפעלה לנהיגה במטרה לאפשר נהיגה בטיחותית תוך הפעלת שירותים דיגיטליים. מערכת זו כוללת אלגוריתמים מתקדמים לביצוע פעולות מורכבות, זיהוי קולי, דיבור ועוד. בשנתיים האחרונות החברה הצליחה לחבר את המערכת למודל שפה ובכך לאפשר ביצוע פעולות בשפה חופשית לחלוטין.

לאחר שהדבר הושג, החברה החליטה לעשות צעדים נוספים כדי להתאים את הטכנולוגיה ליישומים שנדרשים בכל העולם . במסגרת זו פתרו בעיות של שמירת זיכרון, חיבור ראיה ממוחשבת, שמיעה ודיבור, ויצרו דמויות דמויי-אדם המתמחות בתחומים שונים. כעת הם חושפים את הטכנולוגיה שלהם כשהם בקשר עם תאגידי ענק בתחום.