לקח לי לא מעט זמן לסיים את הביקורת על NBA2K22, משחק הכדורסל החדש מבית 2K, וזאת בגלל שסירבתי לשלם כסף למפתחי המשחק כדי לשדרג את השחקן האישי שלי, ורציתי לראות כמה זמן ייקח לי להגיע לרמה שבה אוכל ליהנות לחלוטין  מהחוויה, וזה לקח המון זמן ולא היה מהנה בכלל.

כאן אנחנו נוגעים בבעיית היסוד של סימולציית ה-NBA החדשה - נכון שהמשחק עצמו מהנה מאוד, הגרפיקה מצוינת, התנועה על המגרש זורמת ולא חסר מה לעשות גם שאתה אופליין, אבל החוצפה בגביית מאות שקלים כדי לשפר שחקנים, והמנגנון שלמעשה כופה זאת עליכם, הוריד לי מכל החוויה, וחבל.

המשחק NBA2K22 פותח על ידי Visual Concepts והופץ על ידי 2K Sports, ואם ננתק את חוויית האונליין מדובר באחד המשחקים המרשימים של השנה, עם שיפורים משמעותיים למשחקיות, עם דגש על שינויים לטובה במכניקת הזריקה לסל, הכידרורים, תנועת השחקנים ועוד. הגרפיקה מצוינת, השחקנים נראים נהדר ומאוד ריאליסטיים, כולל הבעות פנים, זיעה ותנועת השיער.

בכל הנוגע למודים של משחק, בהנחה ואתם חובבי כדורסל, לא יהיה חסר לכם מה לעשות. בין אם זה סתם לשחק משחקי תצוגה עם הקבוצות הכי טובות בעולם, גם מהתקופה המודרנית וכמובן אגדות של פעם, בהם שחקנים כמו קארל מלון, צ'ארלס בארקלי, פטריק יואינג, קובי ברייאנט וכמובן מייקל ג'ורדן (עוד עליו בהמשך).

אם משחקי תצוגה חסרי משמעות פחות מדברים אליכם, כמובן שתוכלו לשחק בפלייאוף, בעונה הרגילה, להקים ליגה פרטית, הכוללת קבוצות מתקופות שונות בהיסטוריה לצד קבוצות עדכניות. חשוב לציין שלצד נבחרות הגברים המשחק מציג גם את ליגת הנשים WNBA, כך שתוכלו ליהנות משני העולמות.

התוספת המשמעותית השנה, לפחות מבחינתי, הוא "אתגר מייקל ג'ורדן", מוד משחק חדש שמאפשר לכם לחזור ל-15 מהמשחקים הגדולים בקריירה של אחד השחקנים האגדיים ביותר. תחזרו לרגעי השיא בקריירה של ג'ורדן, מימי הקולג' ועד הזכיות הרבות באליפות ה-NBA. במשחקים תצטרכו לעמוד ביעדים סטטיסטיים מסוימים בכל משחק, כדי לפתוח את האתגר הבא, מה שמוסיף אתגר נוסף מעבר לניצחון במשחק. המוד הזה מומלץ ביותר לדור המבוגר היותר שצפו בזמן אמת בקריירה האגדית של ג'ורדן, אבל אין ספק שגם הצעירים והצעירות בין השחקנים ייהנו מהחוויה.

כאמור, מעבר למייקל ג'ורדן לא חסר מה לעשות כשחקן יחיד ב-NBA2K22, אפשר ליצור ליגה משלכם, לחשק בליגת ה-NBA הנוכחית, בפלייאוף, כדורסל רחוב, 3 על 3, ועוד. אתם יכולים גם לנהל את הקבוצה בליגה כמנג'ר או מאמן, ולבנות את קבוצת החלומות שלכם, אופליין. 

הבעיות מתחילות שאנו מגיעים לעולם האונליין, וכמה זה חבל. אני לא ארחיב על המוד המוכר והישן, מלא במיקרוטרנסאקציות, כמובן שאני מדבר על MyTeam, שבו אתם אוספים קלפים (שחקנים) ומתחרים נגד שחקנים אחרים ברשת. בשביל להרכיב את הקבוצה הכי תחרותית תצטרכו לשלם לא מעט, מה שהרחיק אותי מהמוד די מהר. הבעיה היותר גדולה זה כניסת מיקרוטרנסאקציות למוד הכי פופולארי של המחשק, וזה מוד הקריירה, במהלכו אתם בונים שחקן בדמותכם (האמיתית או הפנטזיה), ומעבר לשחק איתו בליגת ה-NBA ולהשלים את סיפורו האישי, אתו אתם תלכו לפארק לשחק נגד חברים או מתמודדים אקראיים אונליין.

העניין הוא שהשחקן שלכם חלש מאוד בהתחלת המשחק, כמה חלש? הוא כמעט היה מצליח לבלוט בליגה למקומות עבודה, אבל בטח לא מרגיש כמו שחקן שסיים עכשיו קולג', ואמור להיות הדבר החם הבא ב-NBA. כדי להגיע לרמה הזו תצטרכו לשדרג את הדמות באמצעות VC, המטבע שבו משתמשים במשחק. כמה VC תצטרכו בשביל להגיע לרמה תחרותית? אם תקנו אותם בשקלים זה ייצא לכם בערך 400-500 שקל, אם תנסו להרוויח את זה באמצעות משחקים, יש מצב שתגיעו כבר למשחק של השנה הבאה.

אם זה לא מספיק גרוע, אין אפשרות להעביר את הכסף שהשקעתם לשחקן חדש אם התחרטתם או החלטתם לשחק בתפקיד אחר על המגרש (נגיד אתם רוצים עכשיו להיות סנטר ולא פוינט גארד). אם תרצו להוסיף דמות תצטרכו לשדרג אותה מההתחלה, ולשלם עליה גם. זה מוריד את האטרקטיביות של האזור הכי חם במשחק, הפארק, שם תרצו לבלות את רוב הזמן במשחקי שלוש על שלוש או חמש על חמש מול שחקנים חיים אחרים. אבל אם לא תהיו ברמה גבוהה גם לא ירצו לשחק מולכם (אין הפרדה בין שחקנים ברמות שונות לצערנו), וכמובן גם שתמצאו משחק אתם תפסידו בצורה מביכה. 

מעבר לסוגיה העגומה הזו, בסך הכל מדובר בסימולציית כדורסל שעומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר מבחינת תצוגה (הריאליזם פשוט מטריף) ותנועה ושליטה בשחקנים, שרק הולכת ומשתפרת עם השנים. אם בשנה הבאה יבואו לקראת השחקנים גם בנושא הכספי ושדרוג הדמויות, נהיה ממש בכיוון הנכון. עותק המשחק התקבל על ידי עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק  בישראל.