חברת הסטארט־אפ Briya (בריאה) תניח תשתית לשיתוף מידע רפואי שתיצור רצף טיפולי בין בתי החולים איכילוב וולפסון, באמצעות שימוש בבלוקצ'יין, על מנת למנוע הידרדרות של מאושפזים ובכך להציל חיים. בפועל, הפלטפורמה של Briya תעביר רשומות רפואיות ממוסד אחד למשנהו באופן מאובטח, לאחר קבלת אישור המטופל, ובכך תתרום לשיפור הרצף הטיפולי בין שני בתי החולים. המידע יזרום לאלגוריתם ״החולה המידרדר״ - פיתוח חדשני של מרכז I-Medata בבית החולים איכילוב.

באמצעות פיתוח זה, המבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית ולמידת מכונה, יוכלו הרופאים לחזות הידרדרות של מטופלים, לנבא סיכונים, לבצע התערבויות מותאמות אישית ואף למנוע סיבוכים ומקרי מוות. דוד לזרסון, מייסד שותף ומנכ״ל Briya (בריאה): ״אחת המטרות ששמנו לעצמנו היא לשפר את חוויית המטופלים, לצד הנגשת מידע לצורכי פיתוח תרופות וטיפולים חדשניים. הרצת אלגוריתם כזה לא הייתה אפשרית עד היום על נתונים מיותר מבית חולים אחד, לא בארץ ולא בעולם״.

ד"ר אהובה וייס מייליק, מנהלת מרכז I-Medata בבית החולים איכילוב: ״שיתוף הפעולה יאפשר רצף טיפולי בין בתי החולים ויתרום להמשך פיתוח הטכנולוגיה שתאפשר לחזות הידרדרות מאושפזים באמצעות בינה מלאכותית, אשר פותחה על ידי חוקרי הנתונים ביחידתנו״.

ד״ר ענת אנג׳ל, מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון: ״אנו במרכז הרפואי וולפסון שמחים וגאים להוביל ברמה הארצית בעולמות של חוויית המטופל, החדשנות והמקצועיות הרפואית. יש לנו צוות מקצועי ומיומן עם מוטיבציה גבוהה ומטרה נעלה למול עיניו – הצלת חיי מטופלים ומטופלות ויצירת מערך תנאי ריפוי מיטבי עבורם״.