עם האהבה הרבה, תחושת הסיפוק והכיף שמגיעים יחד עם טיפול בחיות המחמד, באים גם רגשות האשם שמציקים לנו בכל פעם שאנחנו יוצאים לעבודה ומשאירים אותם לבד מאחור. הפעולה, שלהם מרגישה כאילו אמא עזבה את מרקו ולנו הפכה לפעולה יומיומית, מעלה בנו דאגות ושאלות רבות - האם הם בסדר? מה אם אין להם מספיק אוכל? מה קורה כשהם לבד בבית?

לפני קצת יותר משנה וחצי אימצתי את החתול הראשון שלי. החלום התגשם. האמירות של אמא, "כשתגורי לבד תביאי חתול או כלב או כל דבר אחר – לא פה בבית", הסתיימו, ואזרתי מספיק אומץ לאמץ גור חתולים. אך כמו שכל חלום יכול להפוך לסיוט במהרה – אחרי שנה וחצי, בה הכיר את כל הקיבוץ, היה מטייל לאורכו וחוזר בלילות, פותח את הדלת (כן, למד) ונכנס לישון לידי, ערב אחד הוא יצא ונעלם.

מאז עברו חודשים והחיפושים אחריו לא פסקו. אימצתי יחד עם בן זוגי שני גורים נוספים, ולא יכולתי לתת לעצמי לעשות את אותה הטעות, אז מיד חיפשתי ברשת קולר חכם, אחד עם פונקציות שמראות את מיקומו של החתול, כזה שאוכל להסתכל בטלפון ולדעת שאין לי מה לדאוג - הוא בטוח.

קולר חכם PETWATCH 2.0 (צילום: לירן טל)
קולר חכם PETWATCH 2.0 (צילום: לירן טל)

אחרי חיפוש קצר ברשת איתרתי ונתתי צ'אנס לקולר החכם 2.0 PETWATCH מבית קידי תקשורת, מפתחת השעונים החכמים לילדים "קידיווטש" - אם זה עוזר להורים לילדים, זה בטוח יתרום לי. עם קריאה קצרה על המוצר גיליתי כי הקולר החכם מאפשר לעקוב אחר המיקום המדויק של חיית המחמד באמצעות GPS, לתקשר עם סביבתה, להאזין, להגדיר לה מרחב פעילות ולקבל התראות לנייד בכל יציאה מהטווח שהוגדר. כל זאת, על מנת לשמור על חיית המחמד שלנו בטוחה.

הקולר, שמתאים גם לכלבים וגם לחתולים, פועל באמצעות תקשורת סלולרית והגיע מצויד בסים קארד. השליטה בו נעשית באמצעות אפליקציה נוחה וברורה, שמגיעה עם תמיכה במספר שפות (בהן עברית, אנגלית, רוסית, ספרדית, ערבית, פולנית ועוד). האפליקציה מותאמת למכשירי אנדרואיד ו-IOS. 

דולצ'ה מדגמן את הקולר החכם PETWATCH 2.0 (צילום: יובל ארד)
דולצ'ה מדגמן את הקולר החכם PETWATCH 2.0 (צילום: יובל ארד)

רגע לאחר הורדת האפליקציה וקישור הקולר, המידע אודות המיקום וכל יתר התכונות מועברים בזמן אמת למכשיר הסלולרי שלנו. הקולר החכם הגיע עם סוללה חזקה מסוג mAH850, הניתנת להטענה בקלות באמצעות כבל USB. הפעלת הקולר החכם הייתה קלה במיוחד, ומיד יצאתי לחקור את כל התכונות הזמינות. בין היתר, גיליתי כי החתלתול צועד מספר גבוה מאוד של צעדים, יותר ממה שחשבתי שניתן "לצעוד" בדירת ה-70 מטר מרובע.

הקולר עמיד בפני תנאי חוץ, לדוגמא חום ואבק, כך שיתאים גם לחיות מחמד שחיות מחוץ לבית. מידות המכשיר הן 10 מ"מ על 48 מ"מ על 40 מ"מ, ואורך הקולר הינו 40 ס"מ. מארז הקולר הכיל גם קולר נוסף נגד פרעושים. 

קולר חכם PETWATCH 2.0 (צילום: לירן טל)
קולר חכם PETWATCH 2.0 (צילום: לירן טל)

 
הקולר החכם מתאים לכל הגדלים והגילאים, כאשר הרצועה המגיעה איתו במארז ניתנת להורדה ולהתקנה על גבי כל רתמה או רצועה. מחיר המארז הוא 339 שקלים וניתן לרכוש אותו באתר קידיווטש או בחניות והרשתות הנבחרות.