תערוכה שתוצג החל מיום רביעי הבא בערבה, תציג שכלולים טכנולוגיים שונים, זאת לקראת חג הט"ו בשבט. היא תתקיים עד למחרת. כ-200 חברות מהארץ והעולם בתחומי חקלאות, גינון, שינוע, איכות סביבה ואנרגיה סולארית ישתתפו בתערוכה, במסגרתה יתקיימו "כנס הערבה הראשון לחדשנות בחקלאות" ותחרות הסטארטאפ המצטיין.

בין הפיתוחים שיוצגו בתערכוה, ניתן יהיה למצוא מיני כרובית הנקטפת עם עליה וגבעולה ונאכלת בשלמותה מיד, ללא בישול או תיבול, מהבית. הפיתוח בוצע ע"י חברת "זרעים גדרה-סינג'נטה". משקל המיני כרובית הוא כ-80 גרם בלבד, וייחודיותה בכך  שהיא נקטפת בקלות כזר שלם המכיל תשעה-עשרה מיני כרוביות. 

מיני כרובית חדשה (צילום: זרעים גדרה סינגנטה)
מיני כרובית חדשה (צילום: זרעים גדרה סינגנטה)

כל אחת מהן עטופה בעליה, וניתן מיד לאכול את כל חלקי הזר- הכרובית, העלים והגבעול, כפי שהם, בשלמותם ישירות מהשדה, ללא צורך בבישול או תיבול. כמו כן, החברה תציג בתערוכה גם זני חסות מסולסלות חדשות, בהן חסה קראנצ'ית בצבע אדום וקנאג'יו בצבע ירוק, שלדבריה, עשירות בטעם וויטמנים.

טרקטור לעיבודים חקלאיים (צילום: דויטץ)
טרקטור לעיבודים חקלאיים (צילום: דויטץ)

עוד יוצגו בתערוכה: שני פיתוחים של זני עגבניה – עגבניית צ'רי גו'לי – בעלת טעם עשיר ומוצקה במיוחד ועגבניית אשכול יוליה – בעלת צבע אדום מודגש, מוצקות וטעם עדין. כמו כן, בתערוכה יוצג לראשונה הטרקטור האוטונומי החדשני  TTV9340, הפועל לבד בשטח. 

עגבניית דוריה  (צילום: עופר חג'יוב)
עגבניית דוריה (צילום: עופר חג'יוב)