חברת הסטארט אפ "EVR Motors" מפתח תקוה, המפתחת מנועים חשמליים פורצי דרך לכלי רכב, חתמה על הסכם עם RSB Group, אחת מספקיות ה-"Tier 1" המובילות בהודו לתעשיית הרכב. RSB נוסדה בשנת 1975 והיא מייצרת תתי מערכות לתעשיית הרכב הגלובלית ב-13 מפעלים: 11 בהודו, אחד בארה"ב ואחד במקסיקו. מוצריה משווקים לחברות כמו איסוזו, דיימלר הודו, וולוו-אישר, טאטא מוטורס ועוד.

ההסכם עם RSB Group הוא הרביעי בשרשרת של הסכמים שעליהם חתמה EVR ב-8 החודשים האחרונים, כשקדמו לו הסכמים שנחתמו עם החברות Badve Group, Napino ו-EKA Mobility. כל אחד מהשותפים הללו נמצא בשלב שונה של הקמת קו ייצור של מנועים חשמליים המבוססים על הטופולוגיה הקניינית והחדשנית של EVR. על פי התכנון, המנועים החשמליים של EVR יסופקו ליצרני רכב בהודו החל מהמחצית השנייה של 2023.

בעקבות ארבעת ההסכמים שנחתמו, הרחיבה EVR את ההיצע הטכנולוגי שלה למנועים חשמליים למרבית סוגי הרכב. ההסכמים עם RSB Group ועם "EKA Mobility" הכניסו את EVR לפיתוח מנועים חשמליים עבור משאיות מסחריות קלות (LCVs – Light Commercial Vehicles) שיתבססו על טופולוגיית סטטור טרפזואידלי TS – RFPM (Trapezoidal Stator Radial Flux Permanent Magnet). הסכמים אלה, הם אבני דרך בכניסתה של EVR לקטגוריות המכוניות המשפחתיות, האוטובוסים החשמליים והרכבים המסחריים הקלים, שירחיבו את פעילותה הקיימת בשוקי כלי הרכב הדו והתלת גלגליים.

"EVR ייסדה עתה חברה בת בבעלות מלאה, EVR India, שתשרת את בסיס הלקוחות המתרחב במדינה. EVR India תייצר את הסליל החשמלי הייחודי שישולב במנועים החשמליים, רכיב מרכזי בטופולוגיית המנועים החדש של EVR שנרשם כפטנט. הסלילים שייוצרו ישמשו הן את תעשיית הרכב ההודית והן את לקוחות EVR ברחבי העולם. צוות EVR India, שמוקם בימים אלה באזור דלהי, ימנה 30 עובדים וביניהם מהנדסי פיתוח, אנשי ייצור, רכש ותמיכה בלקוחות שיגויסו בשנה הקרובה. החברה תספק לשותפיה חלקים קריטיים למנועים שיתאפיינו בכדאיות כלכלית וסיכון נמוך. דבר אשר יפשט את הקמת קווי הייצור שלהם ויתמוך בהפצה בהיקף נרחב.

EVR מינתה את סאג'אל קישור (Sajal Kishore) לתפקיד מנהלEVR India . קישור, שתרם לגיבוש האסטרטגיה העסקית של החברה בהודו וליישומה, כיהן בעבר בתפקידים בכירים בחברות רכב הודיות.

EVR Motors פיתחה טופולוגיית מנועים ייחודית עבורה אושרו בשנה האחרונה 10 פטנטים: סטטור טרפזואידלי TS – RFPM (Trapezoidal Stator Radial Flux Permanent Magnet). היא מאפשרת לייצר מנועים קטנים יותר, קלים יותר וזולים יותר שניתן להתאימם לדרישות הלקוחות.

גודלם ומשקלם של מנועי EVR קטן ב-30% עד 50% ביחס למנועים חשמליים קיימים ומחירם נמוך יותר באופן משמעותי. המנועים הראשונים של החברה תוכננו עבור כלי רכב דו-גלגליים ותלת גלגליים וניתן להתאימם למגוון רחב של יישומים נוספים. קו המוצרים כולל היום ארבעה משפחות, מ-3KW ועד 135KW. מגוון זה מאפשר ל-EVR להיכנס לפלחי שוק צומחים כמו מכוניות משפחתיות, משאיות קלות ואוטובוסים חשמליים.

עפר דורון, מנכ"ל EVR Motors: "הקמתה של EVR India ושורת ההסכמים שחתמנו בהודו, הם אבני דרך נוספות בתנופה חסרת התקדים שלנו בשוק ההודי, שמתקדם בקצב מסחרר במרוץ העולמי לחשמול כלי רכב. אנו מיישמים בשוק זה גישות של עלויות תחרותיות והיצע של מנועים טובים מסוגם. הצלחנו לבנות שיתופי פעולה עם חברות Tier 1 בעלות יכולות תעשייתיות מעולות, שאיפה לחדשנות ובסיס לקוחות רחב, ובזכות שיתופי פעולה אלה נוכל לספק מנועים חשמליים לרוב סוגי הרכב". 

EVR Motors נתמכת על ידי קבוצת משקיעים בהובלת מריוס נכט, אחת הדמויות המובילות בישראל ביזמות סדרתית, בייסוד חברות טכנולוגיה ובהשקעות בהיי טק. בימים אלה שוקדת EVR על סבב גיוס במטרה להאיץ את החדירה לשוק, להגדיל את כושר הייצור ולפתח מנועים נוספים.

החברה מנוהלת החל מ-2019 על ידי עפר דורון, ששימש בתפקידו הקודם כמנהל מפעל החלל של התעשייה האווירית, והוביל את צוות התעשיה האווירית שתכנן ובנה את החללית "בראשית" של SpaceIL. עפר דורון היה אחראי גם על הפיתוח, הבנייה, השיגור והתפעול של לווייני התקשורת והתצפית של התעשייה האווירית עבור משתמשים ישראליים וזרים.  

EVR Motors נוסדה בידי הנשיא ומנהל התפעול הנוכחי של החברה אלי רוזינסקי, יחד עם ויקטור כסלו ורוסלן שבינסקי. יו"ר החברה הוא אופיר שוהם, ראש מפא"ת לשעבר, שמוביל את השקעות ההיי טק של מריוס נכט. החברה מעסיקה כ-40 עובדים בפתח תקווה ובהודו, ביניהם ארבעה בעלי דוקטורט, מהנדסים, צוות הרכבת מנועים וקבוצת בקרה וניסויים.