קרבות אדירים עם אינספור אפשרויות להתקפה והגנה, דמויות נהדרות עם עומק ועלילה סוחפת – אלו המרכיבים שהופכים את משחקי FINAL FANATSY לכה ממכרים, וזו בדיוק התוצאה בחידוש שיצא לאחרונה בדמותו של Crisis Core –Final Fantasy 7 Reunion.

המשחק המקורי יצא בשנת 2007 עבור ה-PSP, הגרסה הניידת של ה-PS, והוא נחשב למשחק מצליח עוד בזמנו. אבל הגרסה המעודכנת, שנבנתה מחדש, תואמת לאיכות והרמה של הגרסה המחודשת של FINAL FANTSY 7 שיצאה ממש לאחרונה – מהגרפיקה המעודכנת והמהירות והאיכות של הקרבות.

המשחק, שפותח על ידי Square Enix ו-Tose, ומופץ על ידי Square, הוא פריקוול לעלילות גיבורינו ב-FINAL FANTASY 7, ומספק רקע חשוב לתולדות הסכסוך, פרויקט חיילי העל ותאגיד שינרה וחיבתו לחומר הקרוי מאקו (בלי קשר לאתר). במשחק הזה, בניגוד למשחקים אחרים בסדרה, אנחנו מתמקדים בדמות אחת, עליה נשלוט, והיא של זאק – שבזמן הזה הוא מתחיל כחבר זוטר בארגון SOLDIRE, שמשרת את התאגיד.

המשחק מתרחש שבע שנים לפני העלילה של FINAL 7, ובמהלך העלילה אנו פוגשים (מכאן האיחוד) את הדמויות האהובות עלינו כמו פיפה, קלאוד ארית' ועוד. אפילו חשוב מכך אנחנו זוכים לראות מקרוב את סיפורי הרקע של חיילי העל, כמו ספירות', ומבינים איך הם נהפכו (פיזית ואידיאולוגית) לדמויות החשובות והמורכבות שפגשנו בסיפור הראשי. אנחנו נגלה מה המקור לכוחות המיוחדים שיש לחיילי העל של התאגיד, איך זה משפיע על אישיותם והסוד האפל והמשפחתי שקשור לכך. מי שאהב את העלילה המרכזית של פנטזי ימצא פה בדיוק את מה שהוא מחפש.

החלק השני במשחק מתמקד בקרבות. מי שמכיר טיפה את הז'אנר יודע שהלחימה מתחלקת לשלושה סוגים, התקפות ישירות (מכות חרב), כשפים ויכולות. לאלה מצטרף גלגל מזל (DMW) שרץ ברקע קרבות ואם המספרים נופלים לטובתכם תקבלו בוסט רציני או יכולת לתת מכה סופנית חזקה. השילוב הזה מוביל קודם כל להנאה גדולה בזמן הקרבות ומצד שני מאפשר לכם לבחור את השיטה המתאימה לכם. קח לדוגמא תוכלו להוסיף יכולות שיגדילו את כוח החרב שלכם ותצאו להשתולל על האויבים, או אולי תרצו להיות יותר מכשפים ולהכות בהם מרחוק. כמובן שכל אויב רגיש לתקיפות שונות, אז תצטרכו לבצע התאמות מדי פעם. הניסויים האלה זה מה שהופך את הקרבות במשחק לכל כך מהנים ומרגשים.

כמו במשחקים קודמים אתם תשתמשו בכדורים בשם Materia כדי לתת כוחות מיוחדים לדמות. גם המערכת של Materia Fusion נמצא כאן ומאפשרת לשלב יכולות מסוימות כדי לקבל תוצאות מדהימות – וגם כאן יש לא מעט ניסוי וטעיה, אבל שאתם מצליחים להביא שילוב מוצלח יש סיפוק אדיר. בשלב מסוים במשחק הגעתי למצב שבלחיצה אחת אני מחסל 4 אויבים חזקים בו זמנית, ואין תחושה טובה מזה. 

לסיכום, למרות שמדובר במשחק שזמן העלילה שבו יחסית קצר, עדיין זה מאסט למעריצי הסדרה, ובעיקר חשוב כדי להבין את ההיסטוריה מאחורי הקשרים המיוחדים בין הדמויות. יכולות הקרב הנהדרות נותנות לו חיי מדף ארוכים (יש משימות צד שלא קשורות לעלילה שיחזיקו אתכם ימים ארוכים) והשיפור הגרפי בהחלטה בולט לעין, אם כי תמיד יש מקום לעוד שיפור. עותק המשחק התקבל על ידי עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק  בישראל.