ענקית הטכנולוגיה לנובו חשפה את התחזיות שלה לשנת 2023 הכוללות, בין היתר, מסכים משני צורה, מציאות מעורבת ושילוב מוגבר של בינה מלאכותית במכשירים האלקטרוניים שלנו.

"בעולם העבודה ההיברידי, הטכנולוגיה תעשה עוד צעד קדימה כדי ליצור פגישות שבהן נוכחות הולוגרפית תרגיש אמיתית כמעט כמו פגישה פיזית בין אנשים", אומרים בלנובו, "מציאות רבודה ומעורבת תציע דרך חדשה לארגונים להציג מצגות, להשיק מוצרים ולייצר פגישות מרובות משתתפים מכל רחבי העולם".

בחברה מתייחסים לסוגיית הטלפונים הניידים. "הטלפונים יהיו כנראה הרבה יותר קטנים - היפוך מוחלט למגמה שאנחנו עדים לה זה זמן ממושך בשוק הטלפונים החכמים. עם זאת, תהיה להם יכולת להתרחב, להיפתח ולגדול בעת הצורך ולעבור למצב עבודה בלחיצת כפתור אחת".

השנה, חשפו לנובו ומוטורולה שני מכשירים חלוציים הממחישים כיצד מכשירי העתיד יוכלו להשתנות בכל עת. קבוצת החדשנות 312 Labs של מוטורולה פיתחה קונספט של טלפון חכם עם מסך ניתן לגלילה שנסגר לגודל של 4.5 אינץ' בלבד. כאשר זקוקים ליותר שטח מסך, התצוגה של מכשיר הקונספט נמתחת מ־5 אינץ' ל־6.5 אינץ', גודל מקביל למרבית המכשירים המובילים בשוק.

באירוע Tech World האחרון הציגה לנובו קונספט של מחשב נייד עם מסך מתגלגל. בפתיחה שלו הוא מציע תצוגה בגודל 15.3 אינץ' שבאה לידי ביטוי בעוד שטח עבודה, והמסך נפתח החוצה לפי פקודה. מכשיר קונספט נוסף שהוצג: Lenovo Glasses T1, צג פרטי לביש המיועד לצריכת תוכן בכל מקום, תוך כדי תנועה.

עוד אומרים בחברה כי המטאוורס הולך ומתקרב למציאות. "ההנעה של טכנולוגיית המטאוורס תגיע מעולם העבודה, לא מהמשחקים. צוותים ילמדו לשתף פעולה, לשתף מידע ולעבוד במרחבי מטאוורס ארגוני, מה שיניע את אימוץ הטכנולוגיה. אחת הדוגמאות לשימושים אפשריים במטאוורס הם ה־ThinkReality VRX, משקפי מציאות מדומה שנועדו להכשרה, עבודה בשיתוף פעולה ועיצוב בתלת ממד".

הם מציינים כי לבינה המלאכותית צפוי תפקיד הולך וגדל בעיצוב העולם סביבנו, והיא תאיץ פעילויות יומיומיות כמו קניות. "בעתיד הקרוב, שרתי בינה מלאכותית יוכלו לנתח מספר רב של הזנות וידיאו ממצלמות המותקנות בחנויות, כך שניתן יהיה  לצפות בכמויות הפריטים הנלקחים על ידי קונים בו זמנית, ולנטר את אספקות המוצרים לחנות כדי להבטיח מלאי מאוזן". בנוסף, הם מציינים כי בעתיד מצלמות חכמות ינהלו את התנועה בערים חכמות, יצמצמו זיהום, עומס ותאונות דרכים.