אנו רואים עלייה מתמדת בניסיונות לפגוע בקטינים ברשת, וברמות התחכום של אותם משתמשים שמנסים לבצע את הפגיעה. אמנם הפגיעות הללו מתחילות ברשת, אך יש להן השפעה רבה על העולם האמיתי. בין אם הפוגע הוא מבוגר המנסה ליזום מפגש עם קטין או קטינה, או מאיים לפרסם חומרים אינטימיים שלהם, חייהם של אותם קטינים עלולים להשתנות מקצה לקצה. באקטיבפנס, אנחנו מסייעים לחברות טכנולוגיה עם פלטפורמות תוכן-מבוסס-משתמשים להגן על המשתמשים שלהן מפני תכנים ומשתמשים זדוניים. 

אנו עושים זאת בכמה דרכים-הראשונה היא באמצעות ניטור אלפי מקורות ברחבי הרשת הגלויה והסמויה בהם עבריינים, האקרים ופדופילים משתפים מידע וחומרים אסורים. דרך נוספת היא מחקר ואיסוף ידע על מקרי פגיעה בילדים ברחבי העולם, וזיהוי אותם חומרים ושיטות במקומות אחרים ברשת. לבסוף, אנו עוקבים אחרי מגמות ברשת ומחוצה לה ויודעים לצפות ולזהות את הסכנות לילדים, כמו במקרה של המלחמה בין רוסיה לאוקראינה; ניסיונות פיתוי ילדים תמורת תשלום; גיוס קטינים לצורכי לחימה או עבודה בתנאי עבדות. באמצעות הדאטה שאנחנו אוספים, אנו יודעים למצוא אינדיקציות ספציפיות למשתמשים זדוניים, כמו כן לקטינים שעלולים להיות בסכנה.  

כמה טיפים אשר בעזרתם תוכלו לשמור עליכם ועל ילדיכם ברשת:

  • העלאת מודעות לנושא וקיום שיח פתוח עם ילדיכם.
  • דברו עם ילדכם על הסיכונים הכרוכים בשימוש ברשתות חברתיות, עודדו אותם לספר לכם על סיטואציות חשודות או מקרי קיצון שקרו להם, וצרו סביבה בטוחה שתאפשר לילדיכם לשתף איתכם טעויות שעשו.
  • הגדרת גבולות ברורים: כפי שכל ילד יודע שאסור לדבר עם זרים ברחוב, כך גם כל ילד חייב לדעת שלא מדברים עם זרים ברשת, ובטח שלא נפגשים איתם. בנוסף, למדו אותם כי אסור לאחסן תמונות אינטימיות בטלפון ואסור בתכלית האיסור לשלוח תמונה אינטימית, גם לא לחבר או חברה שאוהבים וסומכים עליהם.   
  • התמודדות עם פרופילים מזויפים ברשתות חברתיות: ככלל, אין סיבה שילדיכם יוסיפו פרופילים ברשתות החברתיות מעבר לחבריהם, אך במידה והם בוגרים יותר ורוצים – חשוב לתת להם כלים כיצד לזהות פרופילים שעלולים להיות מזויפים ומסוכנים. פרופילים מזויפים הם לרוב בעלי מספר מועט של חברים או בעלי מספר מוגזם, לדוגמא- פרופיל בעל 4 חברים יכול היה להיפתח אתמול, ולכן כנראה פקטיבי ובנוסף פרופיל שעוקב אחרי 4000 אנשים גם יכול להיות פקטיבי. בנוסף, חשוב להימנע מפרופילים שמציעים לשוחח בוידאו או לשלוח תמונות אחד לשני, או מכאלו שמציעים מתנות ולהסביר לילדיכם כי אין סיבה שזרים יחלקו להם אייפון במתנה פתאום. 

בשורה התחתונה - תייצרו שיח פתוח, כנה ועקבי איתם על הסכנות שברשת. דאגו לקחת חלק בפעילות האינטרנטית שלהם ולפקוח עיניים על אירועים שנראים לכם חשודים. והכי חשוב - שידאגו בנוח לשתף אתכם!

 חברת אקטיבפנס עוסקת בהגנה על פלטפורמות ברשת והמשתמשים שלהן מפני התנהגות ותוכן זדוני. אקטיבפנס מנטרת ומנתחת תוכן זדוני ומסוכן עבור חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, באמצעות אלגוריתם בינה מלאכותית מתקדם ומומחי תוכן. מדובר בתוכן קיצוני המכיל ניצול ילדים, טרור, דיסאינפורמציה, דברי שטנה, ותחומים נוספים.

סייע בהכנת הכתבה: ד”ר אבי יגר, ראש המחלקה לבטיחות ילדים וניצול בני אדם ברשת בחברת אקטיבפנס