הפליפר גורם לדאגה בקרב רשויות אכיפת החוק. במבט ראשון הוא נראה כמשחק וידיאו אישי, אך למעשה מדובר במכשיר המאפשר לבצע פעולות של פריצה, גניבה ושיבוש מידע. הפליפר נועד לשמש לצורכי נוחות ומחקר, ומאפשר לאפסן בתוכו פרטים אישיים שונים.  מאידך, המכשיר מקנה יכולות של האקינג ומכונה גם "האולר השווייצרי של ההאקרים", ופיתח סביבו קהילת מעריצים בעולם ובארץ אשר משתפים מידע ומפתחים יכולות נוספות למוצר.

חלק לא מבוטל של מזמיני המוצר בארץ הם חוקרי אבטחת מידע ומומחי טכנולוגיה, שמטרתם לחקור את המוצר ולהבין את יכולותיו, אך לא פעם המוצר מגיע לידיים שמשתמשות במכשיר באופן לא חוקי במטרה להזיק או להטריל - ובמקרים מסוימים אף לעבור על החוק באופן ממשי.

בין יכולות הפליפר: פריצה למכוניות ובתי מלון; גניבת מידע של כרטיסי אשראי וכן של רב־קו וכרטיסים דומים המכילים מידע פרטי; שיבוש תדרי רדיו; שליטה מרחוק על מוצרי אלקטרוניקה, לרבות כיבוי, הדלקה ושיבוש; שכפולי כרטיסי עובד וכרטיסי מינוי למיניהם (למשל מינוי למכון כושר); הפעלת שערי חניון מרחוק ועוד.



מומחה הסייבר אושר עשור, מנהל מחלקת הסייבר ב־Auren ישראל ויועץ סייבר למשרד הביטחון, מקדם האקינג אתי, קרי שימוש היכולות הסייבר ההתקפי והטכנולוגיה לטובת הציבור. במסגרת זאת, הוא מתריע בפני גופים שונים, פרטיים וציבוריים מפני איומי סייבר. כך הזהיר לאחרונה את הרשויות גם מהסכנה שמציב הפליפר כאשר הוא מגיע לידיים הלא נכונות.

"הפליפר הוא מכשיר מעולה לאנשים עם כוונות טובות. מצד שני, יכולות השיבוש של המכשיר הן מגוונות והרסניות", מסביר עשור. "לדעתי אנחנו יודעים היום רק על קצה הקרחון של היכולות האלה. כהאקר אתי חשוב לי להבהיר כי שימוש בציוד פריצה צריך להיות מבוקר ומפוקח".