קצת חדשות טובות לשוק ההייטק המקומי: אקסולה, חברת סחר עולמית למפתחי משחקי וידיאו, הכריזה על השקת פעילות בישראל, שבמסגרתה תציע את שירותיה למפתחי משחקים בזירה המקומית, לרבות שיווק והפצת המשחקים, חנויות, מערכות אנטי־הונאות, הזדמנויות מוניטיזציה ועוד.

הפעילות תנוהל על ידי אנדריי קאלוגין, מנהל פעילות במזרח התיכון ובאסיה, לשעבר בכיר במיקרוסופט, שם ניהל בין היתר את חטיבות Xbox Business ,Windows OS ו־Windows Device Divisions.

״ההחלטה של אקסולה להגיע לישראל התבססה על תרבות הסטארטאפים המקומית המפותחת, אנשי המקצוע המוכשרים והתשוקה להצלחה שמאפיינת את הישראלים", אומר קאלוגין. ״זירת הגיימינג הישראלית מתפתחת בקצב מואץ, ואנחנו רואים כיצד המפתחים מגלים הבנה עמוקה בתחום, דבר שהופך את ישראל למקום אידיאלי עבורנו להתחיל פעילות מקומית ולספק שירות חדשני למפתחי משחקים ובעלי אתרי אינטרנט״.

לפי ההערכות, עד סוף שנת 2023 ההכנסות משוק משחקי הווידיאו הגלובלי צפויות להגיע למעל 221 מיליארד דולר, ומשחקי המובייל יהיו בעלי נפח השוק הגדול ביותר עם הכנסות של יותר מ־172 מיליארד דולר. בישראל השוק גם כן נמצא בצמיחה מתמדת, עם הערכות על הכנסות העומדות מעל 427 מיליון דולר עד סוף השנה. לפי מחקר של אקסולה, בישראל מספר מפתחי המשחקים המשתמשים בשירותי החברה עלה בשנה החולפת בכ־8%, עם ממוצע של 300 אלף עסקאות בשנה.

״אנחנו מעריכים שתעשיית משחקי הווידיאו הישראלית תתרחב במהירות במהלך השנים הקרובות, וזו ציפייה מרגשת עבור כל מי שמתעניין בפיתוח משחקים. באמצעות הרשת הגלובלית הענפה שבנינו סביב מפתחים, מפרסמים ומשקיעים, אנחנו שואפים לסייע ככל האפשר לתעשיית המשחקים הישראלית", מספר קאלוגין.

אנדריי קאלוגין (צילום: יחצ)
אנדריי קאלוגין (צילום: יחצ)

״אנחנו מאמינים מאוד בעתיד שוק הגיימינג הישראלי על סמך הביקוש ההולך וגובר למשחקים מקוונים בכל פלחי האוכלוסייה, הגדלת רמת ההשקעה בפיתוח משחקים ממקורות מקומיים ובינלאומיים כאחד, וכוח עבודה מוכשר המניע ייצור תוכן יצירתי".

מאז הקמתה ב־2005 Xsolla מסייעת לאלפי מפתחי משחקים ומוציאים לאור למנף את המוצרים שלהם. החברה מספקת שירותים לכלל חברות הגיימינג - מאינדים ל־AAA+, ומציעה יותר מ־700 שיטות תשלום שונות בעולם. בין לקוחות החברה: Ubisoft, Atari, Roblox, Epic Games, Steam ועוד.