יש טרנד מעניין בשנים האחרונות של שחזור קלאסיקות גיימינג ותיקות, לפעמים זה מיותר ולפעמים זה הכרחי, במקרה של Dead Space זה היה פשוט מתבקש.

המשחק Dead Space ,שפותח על ידי Motive Studio, ומופץ על ידי Electronic Arts, הוא הראשון בסדרה שיוצא מאז שנת 2013, והוא שחזור של משחק האימה-הישרדות המקורי, שכבש את לבבות השחקנים בשנת 2008. מי שלא מכיר את פרטי המשחק, הסיפור מתרחש בעתיד הרחוק, המאה ה-26, והוא מתמקד באיש צוות של ספינת תיקון, שנשלחה למשימה בספינת חלל שתפקידה כרייה כוכבית.

המשימה הזו הופכת במהרה לסיוט כאשר אייזיק, הדמות המרכזית, והצוות שלו, שבודקים אות מצוקה שמגיע, מותקפים על ידי יצורים העשויים גופות של נפטרים שעברו מוטציה מסתורית. במהרה אתם מוצאים את עצמכם די לבד, משוטטים בחשיכה בתחנת חלל עצומה ויפיפייה, במטרה להציל את אהובתכם ושאר חברי הצוות,, לאתר ניצולים נוספים שאולי נותרו מאחור ולגלות את הסיבה להתפרצות של המגפה.

המפתחים עשו עבודה נהדרת בשמירה על תחושת האימה ההישרדותית מהמשחק המקורי, ומכריח אותך להתמודד עם המוני מפלצות, שידרשו ממך להוריד מהם איבר איבר, עם שלל נשקים שניתן למצוא על הדרך, ולפעמים גם לזרוק עליהם דברים רק בשביל להאט להם את הקצב. לא פעם תהיה לכם תחושת ביטחון אחרי שסיימתם לטפל בעדר זומבים, ואז לפתע תותקפו מאחור, אין רגע דל במשחק.

המשחק טופל בצורה יוצאת מן הכלל בכל אסקפט, הסיפור עבר מודרניזציה וסצנות האקשן טופלו בהתאם שירגישו יותר מתאימים לחומרה של שנת 2023, ומהבחינה הזו מדובר לחלוטין במשחק חדש. עם זאת הוא שומר על הקצב והמומנטום של סדרת המקור, עם דגש על האודיו המעולה במשחק המדמה בצורה מיטבית תחושה של סרט אימה לאורך כל החוויה. בנוסף, לא רק שהחללית העצומה, האישימורה, נראית טוב יותר מתמיד, היא גם עברה שינוי מבני כדי לעודד ולאפשר יותר שוטטות, וניתן לנוע בין אזורים שונים.

מבחינת לחימה כאמור תצטרכו להיות מדויקים בזמן שאתם מבתרים מפלצות ונזהרים מחומצות,אבל חוץ מקרבות יש עוד משימות צד שתצטרכו לבצע, שגם הם ישאירו אתכם במתח. קח לדוגמא תצטרכו לאתר ולתקן מפסקי חשמל, כדי להסיט כוח מסביבה אחת לאחרת ולהפעיל דלתות ומעליות. לא מעט תצטרכו לקבל החלטות קשות, כמו לדוגמא הקרבת מערכת התאורה וחזרה בחשיכה.

לסיכום: המשחק המשחק Dead Space מציג ספינת חלל מעוצבת מחדש, סיפור משודרג וסצנות אקשן מחודשות בצורה יוצאת מן הכלל. אם לא שיחקתם במשחק בעבר אז אין ספק שמדובר בחוויה מתקנת, אבל גם מי שנתקלו בתקופת הנעורים במשחק המקור וזוכרים לו חסד, יהנו בוודאות מהחידוש ויופתעו מלא מעט דברים שיקפצו עליהם במהלך הנסיעה. עותק המשחק התקבל על ידי עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק  בישראל.