קבוצה של ארבעה תלמידי כיתה י' מבית הספר 'שקמה דרכא' שבקיבוץ יד מרדכי במועצה האזורית חוף אשקלון, ניצחו ביום חמישי האחרון בהאקתון השנתי מטעם 'תכנית ניצנים'. בתחרות השנתית התחרו עשרות תיכונים מכל רחבי הארץ ואת המקום הראשון בתחרות התכנות - קטפו תלמידי כיתה י' מבית הספר 'שקמה דרכא' מקיבוץ יד מרדכי. הזוכים הם יהונתן ברדה, הילאי כהן, אורי ברקוביץ' ותומר מזיג.

נושא התחרות השנה היה תרבות מקומית, כאשר המתחרים היו צריכים למצוא פתרון לבעיה, שהם עצמם היו צריכים לזהות. זו השנה הראשונה בה תלמידי חוף אשקלון מתמודדים בתחרות. התלמידים הזוכים הקימו משחק מונופול ממוחשב, שבו כל קובייה ב"משטח המשחק" היא בעצם אחד העסקים המקומיים ברחבי המועצה והפריפריה בכלל, וכך יצרו מידע באופן מהנה ומלמד אודות העסקים המקומיים שברחבי המועצה.

יהונתן ברדה, תלמיד כיתה י' בביה"ס 'שקמה דרכא' ואחד הזוכים, סיפר כי "זו הייתה חוויה מטורפת. זו הייתה זכות להתחרות בתחרות הזו ועוד לזכות בה במקום הראשון. מאוד הייתי רוצה לעסוק בתחום ההייטק בעתיד, מאוד מסקרן אותי. גם בשירות הצבאי הייתי רוצה להתקבל לאחת היחידות הטכנולוגיות, ואני מודה לבית הספר 'שקמה דרכא' על כל התמיכה בנושא".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו בירך את הזוכים: "גאווה גדולה לתושבות ותושבי המועצה! אני מברך את הזוכות והזוכים במקום הראשון בתחרות ההאקתון של תכנית ניצנים. זכייה ראשונה בהתמודדות הראשונה היא החותמת שדור העתיד בחוף אשקלון הוא מבין המובחרים שיש במדינת ישראל בתחום התכנות והסייבר. יישר כוח".

יולי לוי, מדריכת קבוצת חוף אשקלון מטעם תכנית ניצנים סיכמה: "זו השנה הראשונה בה חוף אשקלון מתחרה בהאקתון, והמשפט הראשון של החניכים היה "יולי אין לנו סיכוי". הם נכנסו לזה ממש חזק, ולמדו המון באופן עצמאי בבית מעבר לתרגולים. הם הבינו את הערך של התמדה ונחישות. זה פשוט מדהים".