מתקרבים לחזרה לירח: סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) חשפה הערב (שני) את ארבעת האסטרונאוטים של משימת ארטמיס 2. במידה ולא יהיו עיכובים נוספים, כפי שקורה לא פעם במשימות חלל, הארבעה צפויים להמריא לחלל בנובמבר 2024 ולהקיף את הירח לקראת הנחיתה העתידית על הירח. מועד הנחיתה יושפע מן הסתם מהמועד בו ישוגרו כל המשימות הקודמות, אך על פי ההערכות היא צפויה להמריא רק בהמשך העשור. 

היסטוריה בחלל: נאס"א שיגרה את משימת ארטמיס 1

הארבע ישוגרו על גבי רקטת ה-SLS העוצמתית, ותבוצע עם הקפסולה אוריון. הם צפויים לשהות בחלל במשך כעשרה ימים, ולאחר השלמתה - ארטמיס 2 תהיה המשימה המאוישת המרוחקת ביותר שבוצעה עד כה.

מפקד המשימה יהיה ריד וייסמן, עד לאחרונה האסטרונאוט הראשי של נאס"א. לצידו ישתתפו במשימה ויקטור גלובר, אסטרונאוט השחור הראשון בתחנת החלל הבינלאומית והטייס של המשימה המאוישת הראשונה של ספייס אקס לתחנה. 

מומחית המשימה תהיה כריסטינה קוק, ששברה את שיא השהייה הרצופה לחלל עבור אישה, וביצעה את הליכת החלל הראשונה על טהרת הנשים. מומחה משימה נוסף יהיה ג'רמי הנסון הקנדי, טייס קרב לשעבר שעדיין לא טס לחלל. 

כאמור, קנדה הבטיחה את מקומה במשימה ההיסטורית לאחר שהסכימה לתרום זרוע רובוטית שתשולב בתחנת החלל העתידית גייטוויי שתקיף את הירח. 

מנהל נאס"א, ביל נלסון, ציין באירוע ההכרזה כי "משימת ארטמיס 2 תישא את התקוות של מיליוני בני אדם ברחבי העולם. זה מסר לעולם - אנחנו בוחרים לחזור לירח ובהמשך גם למאדים, ונעשה זאת ביחד". בסיום דבריו הוא כינה את הארבעה "הצוות של האנושות כולה".