האקרים המזוהים כקבוצת אנונימוס מסודן ניסו לפרוץ הערב (שלישי) לאתר חברת המידע הישראלית צ'קפוינט במטרה להפיל אותה מפבנים. זאת, במסגרת מבצע "Opisrael" שמתנהל על ידי הקבוצה בימים האחרונים.

מתקפת סייבר נוספת: האקרים תקפו את אתרי האוניברסיטאות הגדולות בישראל

"כל האתרים שלנו מתפקדים היטב למרות התקפה רחבת היקף עליהם. אתר החברה מוגן בהגנות נגד מתקפות מניעת שירות ddos ברמה הגבוהה ביותר - כזו של האתרים החזקים בעולם", הסביר דובר חברת אבטחת המידע. 

"הפעם", הוא הוסיף, "כנראה על רקע הפרסומים שלנו היום, ההאקרים השתמשו בכמות בקשות אדירה, מה שהשפיע למשך דקות ספורות על היכולת להגיע אל האתר. בזכות ההגנות הללו האתר פועל כרגיל ולא נפגע מהמתקפה".

צילום מסך משיחת הטלגרם של ההאקרים בקבוצת אנונימוס מסודן (צילום: צילום מסך)
צילום מסך משיחת הטלגרם של ההאקרים בקבוצת אנונימוס מסודן (צילום: צילום מסך)

מוקדם יותר היום, קבוצת ההאקרים תקפו את מרבית האוניברסיטאות הישראליות. במסגרת הניסיונות הללו, הם ניסו לפגוע באתרים של חברות וארגונים בישראל. בעקבות התקיפה, בחברת צ'קפוינט ציינו כי "מדובר בתקיפות מניעות שירות- כאלה שרק מפילות אתרים ולא גונבות מידע- וניתן להתאושש מהן יחסית בקלות. אולם יש להניח שהקבוצות הללו מנסות לייצר מתקפות משמעותיות יותר, כולל מתקפות כופרה וגניבת מידע".

בנוסף, בצ'קפוינט עידכנו כי קבוצת אנונימוס פועלת לרוב בתיאום עם קבוצות פרו רוסיות, והפילה למשך זמן קצר אתרים הקשורים למספר מרכזים רפואיים, בהם בית החולים רמב"ם בחיפה. עם זאת, בבית החולים הכחישו את דבר המתקפה.