השנה היא 2023 ותחום הגיימינג, במיוחד בישראל, נחשב לתחום גברי: מסקר שקיימה YouTube ישראל, 72% מבני דור ה־Z נוהגים לשחק, לעומת 55% מבנות הדור. כפועל־יוצא, הגבריות משתלטת גם על תחום הסטרימינג: כשני שלישים מצופי תוכן הגיימינג ביוטיוב בגילאי 12-14 מעדיפים לצפות ביוצרים גברים, וחושבים שגברים מייצרים תוכן גיימינג טוב יותר. ביוטיוב בישראל שמו לב שלצד עלייה גם במספר היוטיובריות שמייצרות תוכן גיימינג, נשים בגיימינג עדיין מתקבלות לעיתים קרובות בהרמת גבה, זאת למרות שב־2020 48% מסך הגיימרים בעולם היו שחקניות. 

בשביל לחגוג את העשייה של גיימריות ישראליות ב־YouTube ובכלל בתעשיית הגיימינג שהיתה עד לא מזמן מועדון בנים סגור, עלה אתמול לאוויר קמפיין חדש בשורטס ובאינסטגרם בהובלת שלוש גיימריות פורצות דרך: מיטל עטייה (RainbowQueen), דניאל ממן (דניאל דסטיני) ואמה (Snowflake) שהצליחו לאסוף סביבן קהל של מאות אלפי מעריצים ולצבור מיליוני צפיות. 

בקמפיין, בשיתוף ישראל בידור גיימינג, הן משחקות ראש בראש מול שלושה מהגיימרים המובילים בישראל: ZigZagZong, מר שיבולת SHIB ו־Boutinio, כשזהותן מוסתרת. בסדרת התחרויות, מתחדדת המסקנה המתבקשת שגיימינג לא שייך למגדר מסוים ושהטוב/ה ביותר י/תנצח.

חנית מרינוב, סמנכ״לית השיווק של גוגל בישראל מספרת: ״נפגשנו עם יוטיובריות גיימינג חלוציות בישראל שסיפרו לנו שממש בדומה לכדורגל נשים, גם במרחב הגברי של גיימינג, נשים לא פעם נתפסות כלא שייכות או לא מספיק טובות והיה לנו ברור שזו סוגייה שאנחנו חייבים להעלות לשיח״. 

יעל כהן, מנכ״לית ישראל בידור גיימינג ומנכ״לית סוכנות הגיימינג ריסט מסרה: "אני מעדיפה להתמקד בנתונים החיוביים שעולים מהסקר שיוטיוב ערכה, לפיהם חצי מבני דור ה־Z, השיבו שהיו רוצים לראות יותר יוטיובריות נשים בגיימינג ובכל תחום. יש פה הזדמנות אמיתית ליותר נשים להעז ולנסות ולהוציא את עצמן החוצה לקהל הולך וגדל של גיימרים שמחפשים תכנים חדשים. כאחת מפלטפורמות הגיימינג המובילות בישראל, ישראל בידור גיימינג היא גם הבית שלכן״.

גיימינג בישראל: משפר אנגלית וכישורים חברתיים לצד סכנת התמכרות 

מהסקר שקיימה יוטיוב בישראל, באמצעות חברת מחקרי השוק Shiluv I²R עולה כי כשליש מבני ובנות הדור (31%) נוהגים לצפות בתכני גיימינג ברשתות. לפי הסקר, 87% מהגיימרים בני דור ה־Z מאמינים שהתחביב משפר את כישורי האנגלית שלהם ו־70% מצהירים שהוא מסייע להם לפתח חברויות ואת היצירתיות שבהם. כ-80% חושבים שגיימינג יכול להוביל להתמכרות ועלול לבוא על חשבון דברים חשובים אחרים.