השנה היא 2023 ותחום הגיימינג, במיוחד בישראל, נחשב לתחום גברי: מסקר שקיימה YouTube ישראל, 72% מבני דור ה־Z נוהגים לשחק, לעומת 55% מבנות הדור. כפועל־יוצא, הגבריות משתלטת גם על תחום הסטרימינג: כשני שלישים מצופי תוכן הגיימינג ביוטיוב בגילאי 12-14 מעדיפים לצפות ביוצרים גברים, וחושבים שגברים מייצרים תוכן גיימינג טוב יותר. ביוטיוב בישראל שמו לב שלצד עלייה גם במספר היוטיובריות שמייצרות תוכן גיימינג, נשים בגיימינג עדיין מתקבלות לעיתים קרובות בהרמת גבה, זאת למרות שב־2020 48% מסך הגיימרים בעולם היו שחקניות.
גיימינג בישראל: משפר אנגלית וכישורים חברתיים לצד סכנת התמכרות
מהסקר שקיימה יוטיוב בישראל, באמצעות חברת מחקרי השוק Shiluv I²R עולה כי כשליש מבני ובנות הדור (31%) נוהגים לצפות בתכני גיימינג ברשתות. לפי הסקר, 87% מהגיימרים בני דור ה־Z מאמינים שהתחביב משפר את כישורי האנגלית שלהם ו־70% מצהירים שהוא מסייע להם לפתח חברויות ואת היצירתיות שבהם. כ-80% חושבים שגיימינג יכול להוביל להתמכרות ועלול לבוא על חשבון דברים חשובים אחרים.