האם האופן בו אנחנו משתמשים במחשב - מעיד על רמת הלחץ שאנו חשים בעבודה? מחקר שוויצרי חדש חשף כי אנשים הסובלים מלחץ מזיזים את עכבר המחשב בתדירות גבוהה יותר, באופן פחות מדויק, ומכסים מרחקים ארוכים יותר על המסך. למעשה, ייתכן כי המחקר, שמתבצע באמצעות מודל חדש, יעיל יותר ממדידה של קצב הלב. 

כאמור, חוקרים מהמכון הטכנולוגי הפדרלי השוויצרי בציריך השתמשו בנתונים חדשים ולמידת מכונות, כדי לפתח מודל חדש לאיתור רמות מתח בעבודה, בהתבסס על האופן שבו אנשים משתמשים בעכבר שלהם. "נדמה שהדרך שבה אנו מקלידים על המקלדת ומזיזים את עכבר המחשב מעידה יותר על מידת העצבים שאנו מרגישים בסביבה המשרדית מאשר קצב הלב שלנו", אמרה המתמטיקאית מארה נגלין, מצוות המחקר. כדי לבצע את המחקר, החוקרים עקבו אחר 90 משתתפים שביצעו במעבדה משימות משרדיות אמיתיות, כגון תזמון או הקלטה וניתוח נתונים.

החוקרים תיעדו כיצד המשתתפים השתמשו בעכבר ומקלדת מחשב, מדדו את קצב הלב שלהם, ושאלו את המשתתפים בתדירות קבועה עד כמה הם מרגישים לחוצים. מחצית מהקבוצה הורשתה לעבוד בנוחות, בעוד שהמחצית השנייה הופרעה שוב ושוב על ידי הודעות צ'אט.

"אנשים שחוו מתח הזיזו את מצביע העכבר בתדירות גבוהה יותר, פחות מדויקת ועברו מרחקים ארוכים יותר על המסך", סיפרה נגלין. החוקרים הגיעו גם למסקנה שאנשים שחשים לחוצים במשרד עושים יותר טעויות בכתיבה, עם מספר הפסקות קצרות. אנשים רגועים, לעומת זאת, יצאו לפחות הפסקות.

ניתן להסביר את הקשר בין מתח לבין אופן השימוש במקלדת ובעכבר המחשב על ידי מה שנקרא תיאוריית הרעש הנוירו-מוטורי. הפסיכולוגית יסמין קר, שותפה למחקר, אמרה כי "עלייה ברמות הלחץ משפיעה לרעה על יכולת המוח שלנו לעבד מידע וגם על הכישורים המוטוריים שלנו".

"רצוי למצוא דרכים מהימנות לזהות לחץ מוגבר בזמן ביצוע עבודה", הדגישו החוקרים וציינו כי אחד מכל שלושה עובדים בשוויץ סובל מלחץ במקום העבודה. צוות החוקרים בודק כעת מודל המבוסס על שימוש בנתונים של עובדים בשוויץ שהסכימו לתעד את התנהגויותיהם באמצעות מקלדת או עכבר מחשב, וקצב הלב בזמן שהם עובדים באמצעות אפליקציה. תוצאות הניסוי צפויות להתפרסם עד סוף השנה הנוכחית, לדברי המכון הפדרלי השוויצרי לטכנולוגיה בציריך.