ענקית מיקור החוץ הבינלאומית Webhelp, שפתחה לפני שנה שלוחה מקומית בתל-אביב בראשות המנכ"לית עינת בנימיני, משיקה את תוכנית The Nest by Webhelp בישראל, תוכנית ייעודית של החברה המספקת לסטארט-אפים וחברות בצמיחה שירותים עסקיים מותאמים לצרכיהם במודל של מיקור חוץ. את התוכנית בישראל מוביל קובי שמרלר, בעל ניסיון של קרוב ל-20 שנה בתפקידי ניהול בכירים בישראל ובאירופה הן במגזר הסטארט-אפים והן בחברות גדולות.

Webhelp, חברה צרפתית פרטית, הוקמה בשנת 2000 ומזה שלוש שנים היא חברת מיקור החוץ של שירותים עסקיים ((BPO – Business Process Outsourcing הגדולה ביותר באירופה, ובין ארבע הגדולות בעולם. Webhelp, שמעסיקה יותר מ-120,000 עובדים ביותר מ-60 מדינות, משרתת למעלה מ-1,350 לקוחות, ביניהם מותגי ענק, כולל 55% מ-20 החברות המובילות ברשימה השנתית של המותגים בעלי הערך הרב ביותר של פורבס, ו-5 חברות ההיי-טק הגדולות בעולם. 

תוכנית The Nest, שהשיגה צמיחה מסיבית של 400% בין 2021 ל-2022, מיועדת לסטארטאפים וחברות בשלבי צמיחה, בד"כ לאחר גיוס A, שיש להן כבר מוצר או שירות ותהליכים מוכחים. חברות מסוג זה נמדדות כיום במדדי רווחיות ויעילות. שירותי מיקור החוץ מאפשרים להן להתמקד בפיתוח המוצר, בשירות ובצמיחה - ללא הנטל האופרטיבי הכרוך ביישום של מערכים בינלאומיים המתמקדים במשימות ותהליכים שגרתיים החוזרים על עצמם.

בשלבים הראשונים של יישום התוכנית בישראל תציע The Nest את השירותים העסקיים לסטארט-אפים בתחומי הפינטק, הטראוול-טק, ההלת'-טק והשירותים המקצועיים. סל שירותי מיקור החוץ שמציעה התוכנית כולל: שירותי תמיכה בלקוח במגוון רחב של ערוצים, תמיכה טכנית, תמיכה במכירות B2B ו-B2C, שירותי ניהול פלטפורמה ושירותי תוכן דיגיטליים, ניהול אתרים ורשתות חברתיות, שירותי תשלומים ועוד. התוכנית תאפשר לסטארט-אפים גמישות תפעולית גבוהה, יכולת מיקוד משאבים מדויקת בתחומי הליבה של החברה, וחיסכון תפעולי משמעותי תוך שמירה ופיתוח של יכולות ההתרחבות של החברה.

"בעולם בו הרווחיות היא הסמן המרכזי לאיכות הפעילות של סטארטאפים ישנה חשיבות גדולה למזעור הסיכונים התפעוליים. מיקור חוץ נכון מאפשר הקטנה משמעותית של הסיכונים הפיננסיים והתפעוליים הקשורים להקמה של מערכי שירות ופתיחה של שווקים בינלאומיים חדשים", מסר קובי שמרלר, מנהל תוכנית  The Nest by Webhelpבישראל, והוסיף: "הרעיון העומד בבסיס התוכנית הוא להיות 'שותף מיקור חוץ לצמיחה' עבור חברות סטארט-אפ וחברות בשלבי צמיחה, תוך מינוף הניסיון הבינלאומי הנרחב של Webhelp בתחומי שירות לקוחות, מכירות, תוכן דיגיטלי ותשלומים. לתוכנית מודל מיוחד המשלב תמחור אטרקטיבי, מיקוד ניהולי עם גמישות גבוהה ויכולת להגיב ולהתאים במהירות למציאות משתנה".

את שלוחת Webhelp בישראל הקימה לפני שנה עינת בנימיני. בנימיני הקימה וניהלה בעבר את מערך השירות ומשאבי אנוש של גולן טלקום בישראל, וכיהנה כממונה על פניות הציבור בסלקום. מאז הקמת שלוחת Webhelp בישראל החברה הספיקה לגייס יותר מ-70 עובדים המספקים שירותים שונים לחברות גלובליות מהמובילות בעולם במודל של מיקור חוץ. בשנת 2023 מתכננת החברה להרחיב באופן משמעותי את מעגל הלקוחות בכל מגזרי המשק.