הפופולריות של הקורקינטים החשמליים שוברת שיאים בשנים האחרונות. הכלים הזעירים, המשמשים עשרות אלפי אנשים מדי יום ככלי תחבורה, ממלאים את כבישי תל אביב והסביבה. במחקר שפורסם לאחרונה עולה כי 20% מהרוכבים על אופניים וקורקינטים חשמליים שהגיעו לחדרי המיון נפצעו לאחר שרכבו תחת השפעת אלכוהול.

סקר "מעריב" ואור ירוק: 29% מאמינים בהחמרת הענישה נגד רוכבי אופניים וקורקינטים

לאור כך, חברת Gett, המספקת פתרונות תחבורה חכמים בפריסה ארצית ו-TIER, המפעילה קורקינטים שיתופיים בגוש דן והסביבה, הודיעו על תחילתו של שיתוף פעולה שמטרתו לשפר את הבטיחות בדרכים ולהחזיר את המבלים הביתה בבטחה. 

על-פי מחקר שביצעה חברת TIER, גורמי התאונה השכיחים ביותר הם היעדר מודעות לדרישות החוק, רכיבה ללא קסדה, רכיבה של יותר מאדם אחד על כלי וכאמור, נהיגה בשכרות. כחלק משיתוף הפעולה, יישומון TIER יזכיר למשתמש את דרישות החוק לשימוש בשירות, ובמידה ואינו כשיר לרכיבה יופנה להזמנת נסיעה באמצעות Gett.

במסגרת השירות יופיע למשתמשים ביישומון TIER שאלון קצר לבחינת צלילותם וכשירותם לרכיבה. במידה והרוכב יציין כי הוא נמצא תחת השפעת אלכוהול הוא יועבר ליישומון Gett ויוכל להזמין נסיעה הביתה בקלות ומהירות.

גיא געש, סמנכ"ל שותפויות גלובליות ב-Gett: "אנו עוסקים בכל עת במציאת פתרונות שיטיבו עם לקוחותינו ויגבירו את השמירה על ביטחונם האישי, כמו גם של שאר משתמשי הדרך. אנחנו גאים בשיתוף הפעולה החדשני עם TIER Mobility בעזרתו נעודד את הרוכבים לבצע בחירות בטוחות וחכמות ומצפים ליוזמות משותפות נוספות בעתיד. באמצעות שיתופי פעולה כגון זה, אנו יוצרים אפיקים נוספים אשר יגדילו את כמות הנסיעות הפוטנציאליות לנהגים שבוחרים לעבוד עם האפליקציה של Gett".

בנג'מין בל, מנהל מדיניות ציבורית ותקשורת ב-TIER: "משימתנו העיקרית היא להגביר את בטיחות הרוכבים ומשתמשי הדרך באמצעות שותפויות מגוונת. שיתוף הפעולה עם Gett, יאפשר לנו להנגיש לרוכבי הקורקינטים השיתופיים את אמצעי התחבורה המתאים ביותר לצרכיהם היומיומיים תוך מניעת רכיבה מסכנת חיים. זהו תחילתו של שיתוף פעולה אשר יועיל לכלל משתמשי הדרך".