היום אנחנו כבר מבינים שכלי הבינה המלאכותית שינו את הדרך בה אנו רואים לנצח. בעקבות הוראות פשוטות, חבילות AI כמו Stable Diffusion ו-DALL-E יכולות ליצור גלריות שלמות של מקומות דמיוניים - טירות בשמיים, ארמונות תת-מימיים וכפרי אגדות. למגמת הבינה המלאכותית הייתה השפעה משמעותית על תעשיית התיירות והיא מספקת הזדמנויות לעסקים לשפר את חוויות התיירים, לייעל את התפעול ולשפר את אמצעי הבטיחות והאבטחה.

זה עתה השיקו בישראל ובמקומות נוספים נבחרים באירופה, קמפיין תיירות חדש של ליטא המבוסס כולו על כלי הבינה המלאכותית: באמצעות הזמנת תמונות של מקומות בליטא אל כלי שנקרא Midjourney, יצרו סדרה של פוסטרים סוריאליסטיים שמדמים מחדש טבע, נופים עירוניים ואפילו מאכלים מפורסמים מקומיים. התוצאות היוו השראה לקמפיין קידום מכירות חדש לעונת התיירות של 2023.

הקמפיין שהשיקה לשכת התיירות של ליטא הוא תוצאה של יצירה משותפת - תהליך יצירתי הכולל מעצבים מיומנים וכלי AI יצירתי. במהלך שלב ההכנה, נוצרו מאות תמונות שהניעו את הבינה המלאכותית לדמיין את ליטא בעבר, בעתיד הקרוב, ובגוונים סוריאליסטיים. בעוד שעין מאומנת בהחלט תבחין בתמונות מוכרות כמו כנסיית סנט אן בווילנה, ההנחיות למעשה לא כללו ציוני דרך ספציפיים. לפיכך, התמונות הן שילוב אמיתי של כל התיאורים האפשריים של ליטא.

קמפיין חדשני של ליטא בעזרת בינה מלאכותית (צילום: לשכת התיירות של ליטא)
קמפיין חדשני של ליטא בעזרת בינה מלאכותית (צילום: לשכת התיירות של ליטא)

הבינה מלאכותית, המדינה אמיתית – בואו לגלות בעצמכם

בעוד שבינה מלאכותית יכולה לחקות דברים גדולים, יפים ומעוררי השראה, צריך אדם כדי לחוות את זה. זהו המסר המרכזי של הקמפיין, שהושק בסיסמת "ליטא - חוויה לשתף".

הקמפיין החדש מתמקד בארבעה שווקי יעד נבחרים: ישראל, גרמניה, פולין ובריטניה. מטרתו לעודד תיירים לבקר בליטא ולקחת חלק בחוויות ששווה לשתף. הקמפיין עושה שימוש באמצעי פרסום דיגיטלי, פרסום OOH ב-11 ערים, כולל לונדון ותל אביב, וברשתות חברתיות כדי להעביר את המסר לקהל.

קמפיין חדשני של ליטא בעזרת בינה מלאכותית (צילום: לשכת התיירות של ליטא)
קמפיין חדשני של ליטא בעזרת בינה מלאכותית (צילום: לשכת התיירות של ליטא)

"בעונה זו, אנו מזמינים מטיילים ליצור יחד איתנו חוויות משלהם, בדיוק כמו שיצרנו יחד את התמונות הסוריאליסטיות הללו בעזרת בינה מלאכותית. אנחנו רוצים להראות שליטא היא חוויה בפני עצמה - מעוררת השראה, יפה, מרגשת וטעימה, תלוי מה אתם מחפשים. עבור חלק, החוויה הזו תהיה טיסה בכדור פורח, עבור אחרים – סיור אמנות רחוב, ועבור אוהבי פודיס – טעימה משובחת של טעמים מקומיים", אומר דובילה סליוקה, ראש מחלקת שיווק ותקשורת תיירות בליטא.

בשנת 2022 ביקרו בליטא פי שניים יותר תיירים בינלאומיים מאשר בשנה שקדמה לה. מבקרים מארבעה שווקי התיירות הנכנסת המועדפים - גרמניה, פולין, בריטניה וישראל - היוו 32% מכלל הכניסות. הרוב המכריע (93%) של התיירים הבינלאומיים שביקרו בליטא בקיץ 2022 דירגו את ההתרשמות הכללית שלהם מהמדינה כחיובית.