במסגרת הקונגרס הציוני העולמי שנפתח אמש, הוצג מיצג חדשני ומיוחד הנוצר באמצעות בינה מלאכותית, המתמצת את הסיפור הציוני מתחילתו ועד ימינו אנו. המיצג מאפשר לצלול לעומק ההיסטוריה של העם היהודי, החל מתקופת המקרא, עד להקמת מדינת ישראל ואף מעבר. 

כך הסיפור מוצג על ידי הבינה המלאכותית: נקודת ההתחלה היא במצרים העתיקה, עם של עבדים עבריים התאחד כנגד אימפריה אכזרית, חוצה את ים סוף אשר נפער לשניים והולכים יחדיו במדבר שנים רבות, לעבר הארץ המובטחת.

ארץ "ציון" מוצגת על ידי הבינה כנקודת הגעת ליעד באפליקציית 'Waze'. עם הגעתם לאדמה המובטחת, הם מתחילים בהקמת ממלכת ישראל, אך כמובן שלא הכל ורוד: בשלב זה, הבינה מציגה משקפיים ורודים, אשר מיד לאחר מכן עולות באש בשל פילוג ושנאת חינם ששררו בין היהודים והובילו לפיזורם בכל קצוות תבל.

ביקשנו מהבינה להריץ קדימה כמעט 2000 שנות גלות. בסוף המאה ה-19, קצין יהודי בשם אלפרד דרייפוס מואשם בפרשת ריגול חמורה, על לא עוול בכפו ונשלח למאסר באי השדים.

האדם שנחשף לפרשה זו והזדעזע ממנה הוא עיתונאי צעיר בשם תיאודור בנימין זאב הרצל, שבתגובה החליט שעליו להקים מחדש את המפעל הציוני. הבינה בוחרת להציג זאת כפס ייצור בשל התיאור המילולי, אף על פי שלא לכך התכוון המשורר.

הרצל עומד על המרפסת ומשקיף על עבר העתיד. אט אט עולה במוחו ההבנה. "רק מדינה עצמאית תגן על היהודים מפני האנטישמיות הבלתי פוסקת." בבאזל שבשוויץ ייסד הרצל את מדינת היהודים- ושם הוא מקים את ההסתדרות הציונית העולמית.

החלוצים הציונים, שכמובן מוצגים על ידי הבינה כשחקני כדורגל במדי כחול לבן, יותר מפריחים את השממה המדברית מאשר מבקיעים כדורים בשער. 

ההסתדרות הציונית העולמית מקימה את הקרן הקיימת לישראל, אשר רוכשת קרקעות להתיישבות יהודית, מסייעת בייבוש ביצות והחלפתן ביערות. ישנה קרן נוספת, קרן היסוד, זרוע של ההסתדרות הציונית העולמית שמטרתה לגייס כספים לטובת המתיישבים ולאחר מכן לטובת המדינה. בנוסף, מוקמת הסוכנות היהודית שמכינה את התשתית להקמת המדינה ושותלת זרעי ידידות בין הקהילות היהודיות בעולם.

במקביל לזמן זה באירופה- האנטישמיות מרימה את הראש. הבינה מציגה בצורה ויזואלית את הצורר הנאצי ואת זוועות השואה המפלצתיות במלחמת העולם השנייה, אשר מביאות את האנושות לתהום נוראית שמחזקת בקרב יהודי התפוצות את ההבנה שהם חייבים להגיע להקמת מדינה יהודית עצמאית ובטוחה.

כ"ט בנובמבר- 1947- אומות העולם הצביעו בעד הקמת מדינה יהודית במדינת ישראל- ארה"ב כן, אוסטרליה כן וכן הלאה. הבינה מציגה זו בצורת מפה ועליה דגלונים עם תשובות- כן ולא. 

בתגובה- ערביי ישראל מתקיפים את היישוב היהודי. ביומו האחרון של המנדט הבריטי הכריז דוד בן גוריון על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. כבר למחרת פולשים צבאות מדינות ערב לארץ ישראל, מה שמוצג בעזרת הבינה בצורת כאוס ומלחמה, אורות ופיצוצים מורגשים היטב בכל האולם, עד הסכם שביתת הנשק.

מרגע הקמת המדינה ועד לימנו, ממשיכים יהודים ציונים מהתפוצות לתמוך במדינת ישראל, לסייע בהקמות של בתי חולים, כפרי נוער, אוניברסיטאות וכמובן צה"ל.

לאורך כל הדרך מהדהד חזון הנביאים. הבינה מציגה את תמונות השלום המפורסמות, בעיטור יונת השלום ועלי הזית. המוסדות הלאומיים עוזרים לייצר חברת מופת, ממשיכים לסייע לכל יהודי העולם להגן על זכויותיהם, להיאבק בביטוי האנטישמיות ולעזור לכל החפץ לעלות למדינת ישראל, להיקלט בה ולהשתתף בפסיפס הענק והמרשים שמציגה הבינה כפסיפס של מדינת ישראל המורכב מאבני דרך, אנשי מפתח בחברה הישראלית.

זו הייתה ההיסטוריה של הציניות, על קצה המזלג, כפי שמציגה הבינה בצורה ויזואלית ומילולית, מזלג שתקוע בכדור הארץ שלנו. זו תמצית הציונות, שגם מוצגת כתמצית תה... בספל מעוטר בדגל ישראל.

הסרטון מסתיים במבט לעתיד, הפיכת הטכנולוגיה המתקדמת בעולם לחוזה בעצמה. הבינה בוחרת להציג זו כשמיים כחולים, שבהם חרוט בעננים השמיים הם הגבול.