אירוע ההאקתון הגדול ביותר של בני ובנות נוער מהנגב, NITZATHON23, התקיים באקספו, גני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות למעלה מ־400 חניכי תוכנית "ניצנים". מדובר באירוע השיא של תוכנית "ניצנים", תוכנית פורצת דרך, זוכת פרס הרמטכ"ל לשנת 2022 ובאות השותפות של משרד החינוך, להכשרת בני ובנות נוער מהפריפריה להשתלבות ביחידות הטכנולוגיות הגבוהות של צה"ל ולתעשיית הייטק בישראל.

הנושא השנתי שנבחר להאקתון 2023 הוא "קידום תרבות מקומית", שבמסגרתו נפגשו נערים ונערות מכל יישובי הדרום והצפון, ועבדו יחד על פתרון טכנולוגי לקידום תרבות מקומית בפריפריה. החשיבה והפיצוח של האתגר התקיימו יחד עם חיילים וחיילות מהיחידות הטכנולוגיות בצה"ל, מנטורים מתעשיית הייטק ואנשי חינוך - חיבור אשר הופך את האירוע לאקוסיסטם של חינוך בעל פוטנציאל להשפעה משמעותית ארוכת טווח על בני הנוער בישראל.

אירוע האקתון התקיים במעמד ראש אגף התקשוב האלוף ערן ניב, שבירך את החניכות והחניכים, קצין הקשר והתקשוב הראשי בצה"ל תא"ל יוסי כראדי, מפקד לוטם תא"ל עומר דגן, ראש חטיבת התכנון ומנהל כ"א בצה"ל תא"ל אמיר ודמני ועוד. ״ניצנים״ היא תוכנית של עמותת "בנתיבי אודי, בשותפות אגף התקשוב וההגנה בסייבר בצה"ל ואכ"א, מערך הדיגיטל הלאומי במשרד הכלכלה, משרד החינוך, עמותת עתידים, קרנות פילנתרופיות וחברות עסקיות - לזכרו של סגן אודי אלגרבלי ז"ל, קצין קשר בחטיבת הצנחנים שנפל בקרב בלבנון.