Biomed Israel ה-21, כנס מדעי החיים וטכנולוגיות הבריאות הבינלאומי המוביל של ישראל, יתקיים בחודש הבא (16-18 במאי), במלון דיויד אינטרקונטיננטל תל אביב. בכנס צפויים להשתתף כ-6,000 אורחים כולל מנהלים בכירים מהתעשייה, מדענים, רופאים, משקיעים וביניהם מאות אורחים מחו"ל מיותר מ-45 מדינות. בדומה לשנים קודמות, מאות חברות ישראליות מתחום מדעי החיים יציגו את הפתרונות והטכנולוגיים החדשניים שפיתחו.

האירוע מהווה הזדמנות ייחודית לבכירים מרחבי העולם בתחומי מדעי החיים וטכנולוגיות הבריאות לחוות ולהתרשם מתעשיות מדעי החיים והביו-רפואה התוססות של ישראל. במהלך 21 השנים האחרונות התבסס ביומד ישראל כמקום המפגש הגדול והמוביל של חברי תעשיית הבריאות והאקדמיה בישראל עם עמיתים ושותפים מרחבי העולם המגיעים לישראל לשלושה ימים של בניית קשרים, גילוי הזדמנויות עסקיות וקידום שיתופי פעולה.

היו"רים המשותפים של הכנס הם רותי אלון, מייסדת ומנכ"לית חברת Medstrada, ד"ר(PhD) אורה דר, מומחית בכירה למדעי הרפואה וחדשנות רפואית וד"ר(MD, PhD) ניסים דרוויש, מנכ"ל קרן Eliraz Ventures. תחת הנהלתם המשותפת הכנס יציג ויבחן את החדשנות והמגמות המעצבות את עתיד מערכות הבריאות ומדעי החיים.

יושבי ראש כנס ביומד 2023 (משמאל לימין) רות אלון, ד''ר אורה דר וד''ר ניסים דרוויש (צילום: אלכסנדר אלמן)
יושבי ראש כנס ביומד 2023 (משמאל לימין) רות אלון, ד''ר אורה דר וד''ר ניסים דרוויש (צילום: אלכסנדר אלמן)

רותי אלון, יו"ר משותפת של כנס Biomed Israel 2023: "היעד הראשון והחשוב ביותר של ביומד ישראל הוא לעודד שיתופי הפעולה בין תעשיות מדעי החיים הישראלית והגלובלית. מנהלים בכירים ומשלחות של חברות רב לאומיות, חברות פארמה ומכשור רפואי, ענקיות טכנולוגיה ומשקיעים המתמחים בתעשיית הבריאות מגיעים לישראל מידי שנה בחודש מאי למסע חיפושים של חדשנות, פתרונות יצירתיים, מוצרים וטכנולוגיות".

אלון הוסיפה: "בכנס תציג ישראל את המיטב שיש לה להציע במגוון תחומים שעולים בקנה אחד עם מגמות עכשוויות המעוררות עניין בקרב תעשיית מדעי החיים העולמית. בנוסף לנושאים כמו אונקולוגיה והשפעת הבינה המלאכותית על גילוי ופיתוח תרופות, הרחבנו השנה את יריעת הנושאים ונקיים גם סדנאות מעשיות בסוגיות כמו רגולציה ושיפוי ביטוחי. נתמקד גם בנושא המניעה ומבט לעבר עתיד החדשנות, בתחומים כגון הארכת תוכלת החיים ואיכותם, תזונה מותאמת אישית והרצאת מליאה בנושא מחשוב קוונטי".

הכנס יעסוק במגוון התחומים המרכיבים את מדעי החיים כולל: ביוטק, פארמה, ביופארמה, מכשור רפואי, בריאות דיגיטלית, ודיאגנוסטיקה. בין המושבים הבולטים של הכנס ניתן לציין: הארכת תוחלת ואיכות החיים – איך נגיע ליעד של 100 שנות חיים בריאות? האם אנו יודעים מספיק אודות המוח כדי לטפל במחלות הפוגעות במערכת העצבים? האם טיפולים למחלת הסרטן ממלאים את ההבטחה? איך מגיעים לאופטימיזציה בין טכנולוגיות AI לבין חברות ביופארמה? שינוי דינמיקת היחסים בין רופא למטופל – מי יקבל את ההחלטות בעידן מהפכת הבריאות הדיגיטלית? רובוטים כעזרה לטיפול בבית ובמוסדות הבריאות, ותזונה מותאמת אישית.